امینت

تلفن همراه

July 24, 2015
13:38 جمعه، 2ام مردادماه 1394
کد خبر: 72092

استفاده مقامات آلمانی از تلفن‌ یک‌بار مصرف در سفرهای خارجی

ترس مقامات آلمانی از شنود مکالمات خود در کشورهای خارجی سبب استفاده آنان از موبایل‌های یک‌بار مصرف شده است. مقامات آلمانی از این تلفن‌ها در کشورهایی نظیر چین و آمریکا استفاده کرده و پس از بازگشت آنها را نابود می‌کنند.
 
ترس مقامات آلمانی از شنود مکالمات خود در کشورهای خارجی، سبب استفاده آنان از تلفن‌های همراه یک‌بار مصرف شده است. سیاستمداران آلمانی از این تلفن‌ها در کشورهایی نظیر چین، روسیه و آمریکا استفاده کرده و پس از بازگشت آنها را نابود می‌کنند.
 
افزایش شنود و جاسوسی از مقامات رسمی و سیاستمداران جهان باعث شده که تدابیر امنیتی در آلمان در این زمینه افزایش یابد. گسترش فعالیت‌های جاسوسی الکترونیکی وزیران آلمان و مدیران ارشد دولتی این کشور را واداشته است که در سفرهای خارجی خود از تلفن‌های همراه "یک‌بار مصرف" استفاده کنند.
 
بر اساس گزارش اشپیگل آنلاین سیاستمداران آلمانی در کشورهایی نظیر چین، آمریکا یا روسیه از تلفن‌های همراه (موبایل) خود استفاده نمی‌کنند و با تهیه تلفن‌های "یک‌بار مصرف" می‌کوشند که خطر شنود مکالمات در چنین کشورهایی را کاهش دهند. معمولاً این تلفن‌های همراه پس از بازگشت مقامات دولتی آلمان از بین برده می‌شوند.
 
"اداره فدرال آلمان در عرصه امنیت فناوری اطلاعاتی" بیش از ۱۰ سال پیش به مقامات این کشور هشدار داده بود که در سفرهای خارجی از تلفن‌های همراه خود استفاده نکنند. به گفته این اداره آلمانی، در سفرهای خارجی پیش از هر گفت‌وگوی محرمانه و مهم معمولاً مقامات موظف هستند که تلفن‌های همراه خود را تحویل دهند.
 
در چنین شرایطی این خطر وجود دارد که گوشی تلفن همراه دست‌کاری شده و با نصب نرم‌افزارهای ویژه، مکالمات مورد شنود و جاسوسی افراد یا نهادهای امنیتی قرار گیرد.
 
افزایش حساسیت سیاستمداران
"اداره فدرال آلمان در عرصه امنیت فناوری اطلاعاتی" به مقامات دولتی این کشور توصیه کرده که از تلفن‌های نو و دست‌نخورده استفاده کرده و تنها اطلاعات بسیار ضروری را به روی تلفن‌های خود ذخیره کنند. به گفته کارشناسان امنیتی آلمان به نظر می‌رسد که این توصیه‌ها در گذشته کمتر مورد توجه مقامات دولتی قرار می‌گرفتند.
 
اما پس از افشای فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، بسیاری از سیاستمداران این توصیه‌ها و تدابیر را جدی‌تر از گذشته می‌گیرند.
 
به گفته منابع امنیتی آلمان در ماه‌های اخیر مقامات دولتی با "حساسیت بیش‌تری" نسبت به موضوع شنود و جاسوسی برخورد کرده‌اند.
 
مقامات دولتی آلمان نه تنها در روسیه و چین، بلکه در "کشورهای دوست و متحد سیاسی" این کشور، نظیر بریتانیا و آمریکا نیز بیش از پیش از موبایل‌های یک‌بار مصرف بهره می‌جویند.
 
بنا به گزارش اشپیگل، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان در سفر اخیر خود به کوبا و زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد این کشور در سفر به چین موبایل‌های خود را همراه داشته و از آنها استفاده کرده‌اند. اما محافل نزدیک به این دو وزیر گفتند که آنان مواظب بوده‌اند که "تلفن‌های همراه به‌دست افراد غریبه نیفتد."
 
ادوارد اسنودن، همکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا پیش‌تر گفته بود که نهادهای امنیتی آمریکا مکالمات آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و برخی مقامات سیاسی این کشور را مورد شنود قرار داده‌اند. این خبر سپس از سوی سایت افشاگر ویکی‌لیکس نیز تایید شد. نهادهای امنیتی آلمان نیز در حال حاضر تردیدی ندارند که مقامات این کشور مورد شنود و جاسوسی قرار گرفته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.