فناوری اطلاعات

July 24, 2015
14:15 جمعه، 2ام مردادماه 1394
کد خبر: 72094

آنچه درباره بیل گیتس نمی‌دانید

ثروتمندترین مرد دنیا، موسس یکی از بزرگ‌ترین و سودآورترین شرکت‌های دره تکنولوژی هم هست. اغلب ما چیزهای زیادی درباره بیل گیتس و زندگی‌اش می‌دانیم.
 
تقریبا همه می‌دانند که او از دانشکده اخراج شده است، در بیست سالگی شرکت و در سال 1975 مایکروسافت را با همکاری پل آلن راه‌اندازی کرده است، از سال 2008 تصمیم گرفت به کارهای خیریه بپردازد و به این ترتیب بیش از 30 میلیارد دلار از ثروتش را  تا حالا به این امور اختصاص داده است و با همکاری همسرش ملیندا بنیاد گیتس را که در زمینه فعالیت‌های انسان دوستانه و خیریه کار می‌کند، اداره می‌کند. 
 
با این همه اما هنوز چیزهایی زیادی است که از زندگی و فعالیت‌های بیل گیتس نمی‌دانیم. با این اوصاف است که مجله بیزینس اینسایدر به بررسی زوایای پنهان زندگی گیتس پرداخته و این اطلاعات را در قالب گزارشی منتشر کرده است.
 
برخلاف آنچه بسیاری تصور می‌کنند، بیل‌گیتس پسر بچه فقیری نبود که ناگهان به ثروت هنگفتی برسد. 
 
پدر او وکیل برجسته‌ای بوده و جد پدری‌اش یک بانک را تاسیس کرده بود که بعدها توسط پدربزرگش اداره می‌شد و به همین طریق بود که در زمان کودکی توانست یک وام میلیون دلاری از پدر بزرگش دریافت کند.
وقتی دانشجوی سال دوم بود برای خاطر یک پنکیک، یک مساله پیچیده و سخت ریاضی را حل کرد که تا حدود سی سال در مجله ریاضیات دانشگاه به‌عنوان الگویی برای حل مساله‌های ریاضی چاپ می‌شد.
 
او دوست دارد ظرف‌های شامش را خودش بشوید و به همین دلیل اغلب شب‌ها همین کار را می‌کند. او می‌گوید: «بقیه افراد خانواده برای انجام این کار داوطلب می‌شوند اما من دوست دارم خودم این کار را انجام بدهم.»
 
او خرید اولین هواپیمای خصوصی‌اش را یک لذت گران قیمت و ولخرجی می‌داند. جت اختصاصی او بسیار بزرگ و گران قیمت بود، به همین دلیل نگهداری از آن کار ساده‌ای نبود. او در طول دوره کاری‌اش در مایکروسافت به خاطر لفاظی‌هایش بدنام بود، اما هرگز این لفاظی‌ها شخص خاصی را هدف نمی‌گرفتند. 
 
او علاقه زیادی به خودروهای پورشه دارد و به همین دلیل مدل‌های مختلفی از آن را داشته است. گیتس عاشق سرعت است و به شکل دیوانه‌واری رانندگی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.