تلفن همراه

گجت

July 25, 2015
14:03 شنبه، 3ام مردادماه 1394
کد خبر: 72144

تلاش IKEA برای پیوند گجت‌ها و لوازم خانگی

شرکت «آیکیا» (IKEA)، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی لوازم خانگی، قابلیت شارژ بی‌سیم گجت‌ها را به لوازم خانگی آورده است.
 
گوشی‌های هوشمند و گجت‌ها به بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره‌ی انسان مدرن تبدیل شده‌اند و حضور آنها در جای‌جای محیط خانه و کار حس می‌شود. شرکت سوئدی آیکیا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های طراحی و تولید لوازم خانگی، با در نظر گرفتن همین موضوع قصد دارد بعضی از محصولاتش را به تکنولوژی Qi که قابلیت شارژدهی بی‌سیم را به برخی از گجت‌ها و گوشی‌ها می‌دهد، مجهز کند.
 
ساز و کار شارژدهی این تکنولوژی بسیار ساده است؛ به این صورت که شما دستگاه موبایل خود را در سطح برخی از محصولات آیکیا قرار می‌دهید و باتری دستگاه شما پر می‌شود. به این ترتیب نیاز به کابل‌ها یا داک‌های شارژ از بین می‌رود و ظاهر محیط اطراف مرتب‌تر و آراسته‌تر می‌شود. 
 
تکنولوژی Qi یک روش شارژدهی بسیار محبوب است که در بسیاری از هتل‌ها، کافی شاپ‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر مکان‌های عمومی از آنها استفاده می‌شود. بسیاری از گوشی‌های هوشمند هم از شارژ Qi پشتیبانی می‌کنند (تعداد 81 دستگاه)؛ که گوشی جدید سامسونگ گلکسی S6 هم در میان آنها قرار دارد.
 
آیکیا با این کار می‌خواهد راحتی این تکنولوژی را به خانه‌ها هم بیاورد تا شما بتوانید با قراردادن گوشی خود روی سطوح خاصی آن را شارژ کنید. این اولین باری است که شارژهای بی‌سیم در لوازم خانگی تعبیه می‌شوند و در اختیار طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. 
 
تا جایی که به گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شود، شرکت آیکیا محصول دیگری هم با در نظرگرفتن این گجت‌ها طراحی کرده که در آن ایده‌ی جدیدی به کار رفته است. این محصول آیکیا که خیلی هم ساده است، چیزی نیست جز یک زیربشقابی. این زیر بشقابی برای آن دسته از افرادی طراحی شده که نمی‌توانند از گوشی‌هایشان و شبکه‌های اجتماعی و پیامک بازی با دوستان‌شان دل بکنند و گوشی خود را سر میز غذا می‌برند. اما حالا آیکیا با Logged out، نام تجاری این زیربشقابی، این مسئله را حل کرده است.
 
زیربشقابی Logged out که قرار است به‌زودی برای مدت محدودی به عنوان لوازم ناهارخوری عرضه شود، یک جیب دارد تا شما بتوانید حین غذا خوردن گوشی خود را در آن قرار دهید. البته این زیربشقابی به طور کامل شما را لاگ اوت نمی‌کند، بلکه به شما اجازه می‌دهد بدون قطع کردن مکالمه‌تان گوشی خود را پنهان کنید تا حضور آن در آراستگی میز اختلال ایجاد نکند.
 
 
 
همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید طراحان آیکیا برای این زیربشقابی از پارچه‌ی نسبتا نازکی استفاده کرده‌اند که به شما اجازه می‌دهد به راحتی اعلان‌های فیس‌بوک را ببینید.
حضور گجت ها و گوشی‌ها در زندگی امروزی چنان پررنگ‌ شده که شرکت‌ها با تخصص‌های مختلف درصدد این برآمده‌اند که با ادغام کردن ابزار و لوازم کاربردی روزمره و ابزار جانبی گوشی‌ها، مانع از دست و پا گیر شدن گجت‌ها شوند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.