تلفن همراه

گوشی

July 26, 2015
14:08 یکشنبه، 4ام مردادماه 1394
کد خبر: 72177

سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده تلفن‌همراه در دنیا است

به‌تازگی اطلاعاتی از فروش تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال 2015 منتشر شده است.
 
براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی سازمان IDC رقابت بین شرکت‌های بزرگ سازنده تلفن‌های همراه در دنیا بسیار زیاد بوده است. اطلاعات منتشر شده از سوی IDC که مربوط به سه‌ماهه دوم سال 2015 می‌شود به این موضوع اشاره می‌کنند که شرکت ال‌جی دیگر جایگاه پنجمین شرکت بزرگ سازنده تلفن‌همراه در دنیا را در اختیار ندارد. شرکت لنوو توانسته این جایگاه را از دست ال‌جی خارج کند و خودش به مکان پنجم برسد. همچنین در لیست منتشر شده از شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلفن‌های هوشمند، نام دو شرکت شیائومی و هواوی هم دیده می‌شوند.
 
در بخش دیگری از این گزارش به‌این موضوع اشاره شد که  337.2 میلیون تلفن‌همراه هوشمند راهی بازار شده است. این آمار در سال گذشته 302.1 میلیون دستگاه بود که در مقایسه با آمار امسال، شاهد افزایش 11.6 درصدی هستیم. براساس این اطلاعات شرکت سامسونگ همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده موبایل در دنیا به‌حساب می‌آید که توانسته 73.2 میلیون تلفن‌همراه هوشمند راهی بازار کند.
 
از سوی دیگر شرکت اپل توانسته تولید گوشی‌های آیفون را افزایش دهد و از فروش آنها سود قابل توجهی را برای خودش به‌همراه آورده‌ است. شرکت اپل که سال گذشته توانسته بود 35.2 میلیون دستگاه راهی بازار کند، امسال 47.5 دستگاه تلفن‌‌همراه در بازار عرضه کرد. شرکت‌های هواوی و شیائومی هم توانسته‌اند هرکدام 29.9 میلیون و 17.9 میلیون دستگاه راهی بازار کنند. شرکت لنوو هم با عرضه 16.2 میلیون تلفن‌همراه در مکان پنجم قرار دارد و توانسته 4.8 درصد از بازار تلفن‌های همراه را به‌دست بگیرد.
 
شرکت ال‌جی هم توانست 15.4 میلیون دستگاه تولید کند و توانست 4.6 درصد از بازار تلفن‌های همراه را در اختیار خودش دربیاورد. ال‌جی با این آمار به مکان ششم دست پیدا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.