تحلیل بازار

تلفن همراه

July 27, 2015
13:48 دوشنبه، 5ام مردادماه 1394
کد خبر: 72197

۶۱ درصد کارمندان موبایلی به کارفرمای خود اعتماد می‌کنند

این روزها حجم بیشتری از فعالیت‌های کاری به وسیله ابزارهای موبایلی شخصی انجام می‌شود و بر اساس نتایج حاصل از مطالعه جدیدی که مرکز MobileIron انجام داده است، کارمندان توقع دارند که کارفرمایان از حریم خصوصی را اطلاعات شخصی آنها روی دستگاه‌های مذکور در نظر بگیرند.
 
این مطالعه نشان داد ۸۶ درصد کارمندان موبایلی که صاحب گوشی هوشمند هستند، از این دستگاه با اهداف کاری استفاده می‌کند و در مقابل ۳۷ درصد از کسانی که از تبلت‌ها استفاده می‌کنند، فرآیند مشابه را انجام می‌دهند. 
 
همچنین مشخص شد ۶۱ درصد کارمندان این اطمینان را دارند که کارفرمای آنها حریم خصوصی برای اطلاعات شخصی آنها را روی دستگاه‌های موبایلی لحاظ می‌کند. علاوه بر این ۳۰ درصد کارمندان اعلام کردند که اگر کارفرما بتواند به اطلاعات شخصی آنها از جمله پست‌های الکترونیکی، متن‌ها یا تصاویر شخصی در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی دسترسی پیدا کند از شغل خود کناره‌گیری می‌کنند.
 
اکثریت کارمندانی که به کارفرمای خود اعتماد دارند و معتقدند که حریم شخصی برای اطلاعات شخصی آنها در دستگاه‌های موبایلی در نظر گرفته می‌شود، همچنان نگرانی‌هایی را در مورد برخی انواع اطلاعات شخصی دارند.
 
لازم به ذکر است سال ۲۰۱۳ میلادی مرکز Vision Critical مطالعه‌ای را روی کارمندان موبایلی انجام داد و متوجه شد که از اینکه کارفرما به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشد احساس خوشایندی ندارد.
 
در این مطالعه ۵۲ درصد کارمندان نگرانی‌های خود را در مورد ایمیل‌های شخصی و فایل‌های ضمیمه شده به آن ابراز کردند، ۴۹ درصد نگران لیست شماره‌ تلفن‌ها بودند، ۴۸ درصد به متن‌ها و پیام‌های دریافتی اشاره کردند، ۴۵ درصد ایمیل‌های صوتی را عامل نگرانی خود دانستند، ۴۵ درصد جزییات مربوط به تماس‌های صوتی و استفاده از اینترنت را عامل نگرانی اعلام کردند و ۴۴ درصد هم گفتند از اینکه کارفرما به اطلاعات موجود در تمام ابزارهای کاربردی دسترسی داشته باشد احساس نگرانی می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.