فناوری اطلاعات

July 29, 2015
8:54 چهارشنبه، 7ام مردادماه 1394
کد خبر: 72229

تعیین تکلیف ۲ پژوهشگاه فضایی

رییس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه این سازمان ماموریت‌های مدنظر در اهداف بالادستی نظام را اجرایی می‌کند، گفت: هیچ یک از برنامه‌های حاکمیتی در عرصه فضا، متوقف نخواهد شد.
 
محسن بهرامی در مورد اولویت‌های سازمان فضایی ایران برای پروژه‌هایی که در دولت‌های گذشته برای این سازمان تعریف شده بود، اظهار داشت: براساس برنامه‌های حاکمیتی و مطابق با اسناد بالادستی نظام، نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه، فعالیت خود را ادامه خواهیم داد.
 
وی با بیان اینکه برخی برنامه‌های فضایی کشور دارای مصوباتی از گذشته هستند که سازمان فضایی ایران، انجام و اجرای آنها را وظیفه خود می داند، افزود: برخی برنامه‌های فضایی نیز نیازمند مصوبه دولت است که باید روال قانونی آن طی شود و براین اساس آن را در شورای عالی فضایی کشور مطرح خواهیم کرد.
 
رییس سازمان فضایی ایران در مورد مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر جداشدن پژوهشگاه هوافضا از پژوهشگاه فضایی ایران و فعالیت این دو پژوهشگاه نیز اظهار داشت: این دو پژوهشگاه ماموریت‌های مختلفی دارند و به هیچ عنوان فعالیت موازی نخواهند داشت.
 
وی با تاکید براینکه پژوهشگاه هوافضا چند سال پیش از وزارت علوم جدا شد و به پژوهشگاه فضایی ایران منتقل شد، ادامه داد: هم اکنون با رای مجدد شورای عالی اداری، پژوهشگاه هوافضا بار دیگر به وزارت علوم بازگشته است و به طور قطع برای آن ردیف بودجه جداگانه ای درنظر گرفته خواهد شد.
 
بهرامی با تاکید براینکه فعالیت هر دو پژوهشگاه با ردیف‌های بودجه مستقل ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: این دو پژوهشگاه در گذشته و در کنار یکدیگر نیز ماموریت‌های متفاوتی داشتند و هم اکنون نیز با رفع ایرادات اجرایی، به فعالیت خود در زیرمجموعه وزارت خانه‌های علوم و ارتباطات ادامه خواهند داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.