اپراتورها

تلفن همراه

July 29, 2015
9:03 چهارشنبه، 7ام مردادماه 1394
کد خبر: 72230

سازمان میراث فرهنگی: سیم کارت گردشگری در راه است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:تا 5 مهرماه امسال خبر خوشی درباره‌ی راه‌اندازی سیم کارت گردشگری اعلام می‌شود.
 
مرتضی رحمانی‌موحد در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا با بیان این‌که تاکنون حدود 60 درصد این طرح آماده شده، اما توافق با اپراتور تلفن همراه تکمیل نشده است، اظهار کرد: سیم کارت گردشگری جزو خدماتی است که برای گردشگران بویژه خارجی‌ها طراحی شده است. ما امیدواریم تا 5 مهرماه همزمان با روز جهانی جهانگردی، از این طرح رونمایی کنیم.
 
او با بیان این‌که سیم کارت گردشگری با سیم کارت‌های معمولی تلفن همراه تفاوت دارد‌، افزود: این سیم کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد‌، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی‌مدیا‌، GPS و با قابلیت یک هندبوک است.
 
به گفته‌ی رحمانی‌موحد‌، گردشگران با ارائه گذرنامه معتبر خود شخصا و یا از طریق مدیر تور در مرزهای ورودی‌، فرودگاه‌های بین‌المللی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و یا آژانس‌های گردشگری می‌توانند به تهیه سیم کارت گردشگری اقدام کنند.
 
او استفاده از این سیم‌کارت را برای گردشگران خارجی یک مزیت دانست و افزود: هزینه رومینگ تلفن همراه در ایران گران است و استفاده از سیم کارتی که در آن اطلاعات گردشگری ایران تجمیع شده، حتما بیشتر به کار گردشگران خواهد آمد.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری همچنین یادآور شد:این سیم کارت‌ها اعتباری و با مهلت یک تا دو ماه هستند که فقط در ایران کاربرد دارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.