تلفن همراه

گوشی

July 31, 2015
14:58 جمعه، 9ام مردادماه 1394
کد خبر: 72292

چه انتظاری از گوشی‌های هوشمند سال 2016 دارید

فناوری گوشی‌های هوشمند همواره در حال تغییر است و هر روز ویژگی جدیدی به این گوشی‌ها اضافه می‌شود. بنابراین انتظار اینکه در طول یک سال تغییرات زیادی در گوشی‌های هوشمند ایجاد شود خیلی دور از انتظار نیست. فناوران – بنابراین پیش‌بینی‌هایی در زمینه گوشی‌های هوشمند در طول سال آینده شده که در این گزارش به آنها می‌پردازیم.
 
نمایشگرهای منعطف
اگرچه تاکنون کمپانی‌های مختلفی دست به ساخت نمایشگرهایی زده‌اند که انعطاف‌پذیر باشد و بتوان آن را تا کرد، اما تا کنون هیچ کدام از شرکت‌ها نتوانسته‌اند محصولی نهایی تولید کنند.با این حال پیش‌بینی می‌شود که تا سال آینده چنین نمایشگرهایی تولید و راهی بازار شوند. بنابراین می‌توان انتظار داشت اخبار را روی نمایشگر شفاف و بزرگ گوشی خواند و سپس آن را تا کرده یا لوله کرد و داخل جیب خود قرار داد.
 
باتری‌های بهتر
یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران با آن دست و پنجه نرم ‌می‌کنند تمام شدن شارژ گوشی در طول روز و خارج از خانه یا محل کار است. بنابراین ساخت گوشی‌هایی که باتری بهتری داشته باشند تا مدت زیادی شارژ نگه دارند شاید آرزوی بسیاری از کاربران باشد.
بر این اساس محققان سخت روی این مساله کار می‌کنند تا گوشی‌هایی با عمر باتری طولانی بسازند.
 
کنترل صوتی پیشرفته
نرم‌افزارهایی هم اکنون برای کنترل صوتی گوشی‌های هوشمند وجود دارد که بدون نیاز به لمس نمایشگر بتوان قابلیت‌های گوشی را کنترل کرد. البته این کنترل فقط کاربردهای کوچک و خاصی از گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شد اما انتظار می‌رود که بتوان با استفاده از قابلیت کنترل صوتی بسیاری از کاربردهای گوشی را تحت کنترل خود درآورد. مثلا کاربران حین رانندگی بتوانند با کنترل صوتی دستوراتی به گوشی داده و بخش‌های مهمی از کار با گوشی را از این طریق انجام دهند.
 
قابلیت بیومتریک
بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی از قابلیت اسکنر اثر انگشت برخوردارند اما انتظار می‌رود که در آینده تولیدکنندگان به سوی قابلیت‌های امنیتی بیومتریک پیش بروند.بر این اساس وارد کردن پسورد یا کشیدن الگو روی دستگاه‌های موبایل جای خود را به قابلیت امنیتی بیومتریک بدهد زیرا قابلیت‌های امنیتی ضربان قلب یا اسکن چشمی بسیار ایمن‌تر از ثبت اثر انگشت است.
 
گوشی‌های تکه‌تکه
یکی دیگر از پیش‌بینی‌هایی که برای بازار گوشی می‌توان داشت، ساخت گوشی‌های تکه‌تکه همانند پروژه آرای گوگل است.بنابراین می‌توان دوربین، باتری یا نمایشگر را بدون اینکه دستگاه را به طول کل عوض کرد، به روز رسانی کرد.
 
دستیار دیجیتالی کاربردی
Google Now، سیری و کورتانا دستیار صوتی هر یک از سیستم‌عامل‌های موبایلی گوگل، اپل و مایکروسافت هستند اما به درستی نمی‌توانند ما را بشناسند.تصور کنید تلفنی را که بتواند به شما بگوید چقدر طول می‌کشد که به منزل برسید یا پنج شنبه شب‌ها برای شما غذا سفارش دهد.سال آینده نرم‌افزارهایی منتشر می‌شود که بسیار پیشرفته‌تر از برنامه‌های امروزی هستند و می‌توان از گوشی هوشمند خود به عنوان یک دستیار استفاده کرد تا بسیاری از کارها را بدون نیاز به یادآوری برای شما انجام دهند. برای‌تان تاکسی بگیرند، غذا سفارش دهند یا به پیام‌های‌تان پاسخ دهند.
 
حالت‌های احساسی
تولیدکنندگان در حال برنامه‌ریزی برای ساخت ابزارهایی هستند که بتوانند حالت‌ها و احساسات ما را تشخیص دهند.
بنابراین انتظار می‌رود که سال آینده گوشی‌های هوشمندی راهی بازار شود که با توجه به عواملی همچون ضربان قلب، استرس یا درجه حرارت پوست بتواند حالت و احساس شما را از خوشحالی، غم یا استرس تشخیص دهد و بر اساس حالت روحی شما آهنگی را پخش کند.
 
دوربین پیشرفته
شرکت‌ها هر روز مدل‌های جدیدتری از گوشی‌های هوشمندشان تولید و راهی بازار می‌کنند که دوربین‌های پیشرفته‌ای هم دارد، اما انتظار می‌رود که سال آینده گوشی‌های هوشمندی با قابلیت زوم اپتیکال وارد بازار شوند که حتی در صورت زوم هم کیفیت تصویر کاهش پیدا نکند. از سوی دیگر با وجود دوربین‌های پیشرفته سایز گوشی هم با کاهش همراه شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.