فناوری اطلاعات

August 1, 2015
10:31 شنبه، 10ام مردادماه 1394
کد خبر: 72332

اوبر با کمک مایکروسافت به ارزشی 50 میلیارد دلاری رسید

اوبر با دستیابی به ارزشی 50 میلیارد دلاری، پس از فیس‌بوک تنها استارتاپی است که توانسته پیش از عرضه در بورس به چنین ارزشی دست پیدا کند.
 
 
علیرغم مشکلات فراوانی که اوبر در برخی کشورها با آن دست و پنجه نرم می‌کند، جذب سرمایه‌گذاری‌های مالی این شرکت متوقف نشده است.
 
وال استریت ژورنال گزارش داده که اوبر در آخرین دور جذب سرمایه‌گذاری، یک میلیارد دلار به دست آورده و در مجموع به ارزشی 50 میلیارد دلاری دست پیدا کرده است. این وبسایت افزوده که در این دور، مایکروسافت و شرکت Bennett Coleman & Co. سرمایه‌گذاران اصلی بوده‌اند.
 
کسب ارزشی 50 میلیارد دلاری به این معنی است که فیس‌بوک دیگر به عنوان تنها شرکت 50 میلیارد دلاری پیش از عرضه در بورس شناخته نمی‌شود و حالا اوبر نیز به این لیست اضافه شده است.
 
جذب این سرمایه‌گذاری کمک فراوانی در گسترش بازار اوبر خارج از ایالات متحده خواهد کرد. اوبر برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حضور فعال‌تر در چین و هند به عنوان دو بازار بزرگ دنیا دارد.
 
وبسایت نیویورک تایمز نیز با تایید این گزارش افزوده که مایکروسافت تامین بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری را بر عهده گرفته است.
 
مایکروسافت و اوبر طی ماه‌های اخیر رابطه خوبی با یکدیگر برقرار کرده‌اند. اوبر در ماه می‌پذیرفت که Outlook مایکروسافت را به سرویس خود متصل کند و علاوه بر این از کرتانا پشتیبانی کند. در ماه ژوئن هم مایکروسافت پس از فروش بخشی از تکنولوژی نقشه‌برداری Bing به اوبر، حدود 100 کارمندش را به اوبر منتقل کرد تا با این شرکت همکاری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.