سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 3, 2015
11:32 دوشنبه، 12ام مردادماه 1394
کد خبر: 72380

مطرح شدن IBM به عنوان بزرگ ترین خریدار Macbook ها

کمپانی های IBM و اپل از سال های دور به عنوان رقبای یکدیگر در صنعت کامپیوتر های همراه شناخته شده اند اما با گذشت ۱۰ سال از فروش خط تولید محصولات سری ThinkPad به کمپانی لنوو کم کم این مسئله به خاطره ها سپرده می شود.
 
به نظر می آید که سطح معاملات IBM و اپل که چندی پیش قرارداد همکاری های نرم افزاری جدیدی را امضاء نموده اند در آستانه افزایشی تاریخی ست.
 
پیش از این گفته می شد که کمپانی IBM که پیش از این برای کارمندان خود لپ تاپ های سری ThinkPad لنوو را خریداری می نمود در صدد است تا در سال ۲۰۱۵ در حدود ۵۰ هزار دستگاه مک بوک خریداری نماید. حال شایعات جدید خبر از احتمال خرید این محصولات برای ۷۵ درصد از کارکنان IBM می دهند که گفته می شود به معنی سالیانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد بود!
 
در نظر داشته باشید که بزرگ ترین مشتری لپ تاپ های اپل در حال حاضر به گفته مسئولین این کمپانی سالیانه ۲۵ هزار دستگاه خرید دارد. مدیر بخش اطلاعات IBM آقای Jeff Smith با اشاره به این مطلب اعلام نمود در صدد راهی برای کاهش قیمت های اپل جهت نهایی شدن این تصمیم هستند و با توجه به تیراژ بسیار بالا دستیابی به توافقی در این راستا چندان هم دور از ذهن نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.