اپراتورها

تلفن همراه

August 6, 2015
8:30 پنجشنبه، 15ام مردادماه 1394
کد خبر: 72422

مدیرعامل شرکت ایرانسل: ۷.۵ میلیون نفر مشترک اینترنت پهن باند ایرانسل هستند

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: هم اکنون بالغ بر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک ایرانسل از خدمات اینترنت پهن باند این شرکت مخابراتی بهره مند هستند.
 
علیرضا قلمبر دزفولی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اردبیل افزود: این میزان بیش از یک سوم مشترکین این شرکت را شامل می شود.
 
وی با بیان اینکه ۲۲ میلیون نفر در سراسر کشور مشترک شرکت ایرانسل هستند، ادامه داد: ترافیک مصرفی مشترکان ایرانسل به روزانه بالغ بر ۲۷۵ ترابایت رسیده است که رقم قابل توجهی است.
 
مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به توسعه نسل های سوم و چهارم اینترنت توسط این شرکت تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۱۰۰ سایت ۳G با گستره ۲۵۳ شهر کشور و هزار و ۶۵۰ سایت ۴G گستره ۸۰ شهر کشور توسعه یافته است.
 
وی با این اقدامات ایرانسل را بزرگترین اپراتور دیتا و اینترنت کشور دانست و متذکر شد: در ۱۰ سال گذشته ایرانسل بیش از پنج میلیارد دلار برای توسعه شبکه خود سرمایه گذاری کرده که از این رقم یک میلیارد دلار طی سال گذشته برای توسعه شبکه های نسل سوم و چهارم بوده است.
 
قلمبر دزفولی با بیان اینکه امروزه تمام استانهای کشور تحت پوشش شبکه و اینترنت ایرانسل قرار دارند، بیان داشت: از شهریور سال گذشته مصرف دیتا در شبکه ایرانسل با رشد ۴.۵ برابری روبرو بوده و البته مصرف ماهانه دیتای این شبکه پس از ظهور اینترنت ۳G و ۴G ۴۵۰ درصد در مقایسه با نسل دوم رشد داشته است.
 
وی در بحث رشد سرعت اینترنت برای رضایتمندی مشترکان نیز تاکید کرد که سرعت انتقال داده ۳G ایرانسل ۱۰ برابر شبکه نسل دوم بوده و سرعت ۴G نیز ۱۰برابر بیشتر از نسل سوم اینترنت تلفن های همراه است، در واقع سرعت اینترنت شبکه ایرانسل از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ برابر افزایش یافته است.
 
مدیرعامل شرکت ایرانسل از افزایش شهرهای تحت پوشش اینترنت ۴G تا پایان امسال به بیش از ۵۰۰ شهر خبر داد و عنوان کرد: با سرعت در حال توسعه شهرهای تحت پوشش اینترنت نسل چهارم هستیم.
 
وی همچنین در خصوص پوشش شبکه ای و اینترنتی در استان اردبیل افزود: ۲۴ شهر و ۶۳۰ کیلومتر جاده های این استان تحت پوشش شبکه ایرانسل بوده و در مجموع ۳۲۴ هزار مشترک داریم که ۸۵ درصد جمهیت استان را شامل می شود.
 
دزفولی با اشاره به راه اندازی نسل چهارم اینترنت ایرانسل در دو شهر استان اردبیل شامل مرکز استان و سرعین یادآور شد: پیش از این سه شهر اردبیل، خلخال و سرعین نیز تحت پوشش اینترنت نسل سوم بود، البته تا پایان سال جاری با افزایش ۶۷ سایت به پوشش شهرهای این استان اضافه خواهد شد.
 
وی مصرف ماهانه دیتا از سوی مشترکان این استان را ۶۵ ترابایت برشمرد و اضافه کرد: این رقم در مقایسه با نسل سوم اینترنت بیش از ۳.۶ درصد رشد را نشان می دهد. از حیث سرعت نیز سرعت اینترنت نسل چهارم ایرانسل ۱۳ برابر نسبت به نسل سوم افزایش داشته که این رشد در مقایسه با نسل دوم ۱۳۰ برابر است.
 
مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد تومانی این شرکت در استان اردبیل از ابتدای شکل گیری این شبکه تاکنون یادآور شد: در حال حاضر ۷۰ میلیارد تومان نیز در بحث توسعه شبکه و سایر شاخص ها در این استان سرمایه گذاری صورت می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.