امنیت

فناوری اطلاعات

August 6, 2015
14:52 پنجشنبه، 15ام مردادماه 1394
کد خبر: 72429

آپدیت‌های امنیتی سامسونگ و گوگل ماهانه شد

سامسونگ و گوگل از این پس آپدیت‌های امنیتی ماهانه برای کاربران نکسوس و محصولات سامسونگ، ارائه خواهند کرد.
 
 
اخیرا شرکت امنیتی زیمپریوم آسیب‌پذیری جدیدی را در سیستم عامل اندروید کشف و ادعا کرد که این نقصان می‌تواند اطلاعات مهمی نظیر شماره کارت اعتباری و اطلاعات شخصی کاربران را از طریق ابزار باز پخش مدیا در اختیار هکرها بگذارد.
 
این شرکت عنوان کرد که 95 درصد دستگاه‌های اندرویدی در برابر این اقدام خرابکارانه، آسیب‌پذیر هستند و لذا گزارشی به گوگل برای رفع این حفره ارائه داد.
 
حال چنانکه گفته می‌شود بیشترین نسخه‌های تحت تأثیر این کد بیگانه مربوط به فرویو (2.2) و بعد از آن بوده، تولیدکننده‌های مختلف دست به اصلاح سیستم نرم‌افزاری خود به صورت آنلاین زده‌اند.
 
دو کمپانی که اکنون بیشترین تکیه را بر اندروید دارند برای مهم جلوه دادن چنین اتفاقی در نظر خود و احیانا اتفاقات مشابهی که در آینده روی خواهد داد، اقدام به ارائه راه‌حل‌های پیشگیرانه‌ کرده‌اند.
 
یکی از این کمپانی‌ها گوگل و تیم توسعه دهنده اندروید است که به سرعت دست به بروزرسانی نرم‌افزاری نکسوس به عنوان محصول انحصاری گوگل زدند.
 
گوگل همچنین گفته علاوه بر آپدیت‌های معمول پلت‌فرم اندروید، از این پس به صورت ماهانه آپدیت‌های امنیتی را برای دستگاه‌های نکسوس خود ارائه خواهد کرد. اکنون آپدیت‌هایی برای نکسوس‌های 4، 5، 6، 7، 9، 10 و پلیر در برابر این آسیب‌پذیری ارائه شده است.
 
در اقدامی مشابه و البته هم‌ز‌مان، سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات اندرویدی نیز آپدیتی امنیتی را برای محصولات خود معرفی کرده است.
 
این مورد یکی از سریع‌ترین اقدامات سامسونگ در مواجه شدن با آسیب‌پذیری است؛ گفته شده که این آپدیت‌ها به صورت منظم و ماهانه از طریق آلارم سیستمی برای کاربران این برند ارسال خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.