رگولاتوری

August 7, 2015
9:39 جمعه، 16ام مردادماه 1394
کد خبر: 72446

واعظی: با افزایش تعرفه‌ها مخالفیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه‌گذاری ۱۲۲میلیارد تومان در حوزه ICT کشور خبر داد و تأکید کرد: سیاست دولت این است که تعرفه‌ها کنترل شود و با افزایش تعرفه‌ها مخالف هستیم.
 
محمود واعظی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه استان اردبیل در گذشته در خصوص زیرساخت‌های مخابرات و اینترنت امکانات و تجهیزات مناسبی نداشته است که در 2 سال گذشته بودجه خوبی برای این استان تخصیص دادیم و هم‌اکنون زیرساخت‌های استان در حد قابل قبولی است.
 
وی گفت: در سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی و دولت بیش از 158 میلیارد تومان در حوزه ICT کشور سرمایه‌گذاری شده است و امسال نیز بیش از 122 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این سفر 7 پروژه در بخش‌های مختلف توسعه دیتا، فیبر نوری و پروژه‌هایی برای ساماندهی نسل سوم و چهارم اینترنت همراه انجام می‌شود.
 
واعظی تصریح کرد: برای راه‌اندازی این هفت پروژه حدود 90 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که خوشبختانه هم‌اکنون در 5 شهرستان استان اردبیل اینترنت نسل سوم و در دو شهرستان اینترنت همراه نسل چهارم راه‌اندازی شده است.
 
وی بیان کرد: دو سال گذشته کل شبکه فیبر نوری استان اردبیل 470 کیلومتر بود که این شبکه در دو سال گذشته و از آغاز به کار دولت یازدهم به 970 کیلومتر افزایش یافته است که امیدواریم فعالیت‌های این دو سال گذشته بتواند یک بستر مناسب در استان فراهم و نیازمندی‌های اردبیل را در این حوزه برطرف کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق مذاکراتی که با استاندار اردبیل داشتیم قرار بر این شده است که یک کمیته مشترک برگزار شود که در آن کمیته معاون بنده و نیز معاون استاندار اردبیل حضور خواهند داشت تا برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان اردبیل هم‌فکری شود که امیدواریم دولت الکترونیک تولید محتوا را به‌نحو احسن انجام دهد.
 
واعظی افزود: هیچ اختلافی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با شرکت‌های خصوصی وجود ندارد چراکه وزارت ارتباطات نقش نظارت بر این شرکت‌ها را دارد و اینکه ما بر عملکرد این شرکت‌های خصوصی نظارت می‌کنیم به‌منزله وجود اختلاف نیست.
 
وی در خصوص افزایش تعرفه‌های بخش‌های مختلف ارتباطی اظهار کرد: سیاست ما به‌گونه‌ای است که بتوانیم با اصلاح ساختار شرکت‌ها را به‌طور قابل‌قبول اداره کنیم که سیاست دولت این است که تعرفه‌ها کنترل شود و با افزایش تعرفه‌ها مخالف هستیم.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: در دو سال گذشته یک‌بار قیمت اینترنت پرسرعت را 25 درصد کاهش دادیم و اینترنت موبایل را نیز از 5 ریال به نیم ریال کم کردیم تا موجب رضایت‌مندی مردم در این زمینه باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار افزود: اعتقاد داریم که رسانه‌ها و خبرنگاران رکن چهارم نظام هستند و دولت به‌دلیل نقش باارزش خبرنگاران برای این قشر اهمیت خاصی را قائل است.
 
واعظی گفت: خبرنگاران به‌دلیل اینکه چشم و گوش بینای جامعه هستند و با دغدغه‌های مردم در حوزه‌های مختلف آشنایی دارند، درواقع به‌عنوان سفیران دولت میان مردم تلقی می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.