رگولاتوری

August 7, 2015
17:15 جمعه، 16ام مردادماه 1394
کد خبر: 72469

نظارت بر اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی تشدید می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشدید نظارت بر اپراتورها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی خبر داد.
محمود واعظی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان اردبیل در پاسخ به این سوال که چرا مردم افزایش پهنای باند اینترنت را حس نمی کنند، اظهار کرد: شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت بخش خصوصی هستند و با توجه به گزارش هایی در این سفر دریافت کردیم، باید نظارت ها را بر اپراتورها و شرکت های خدمت رسان افزایش دهیم.
 
وی افزود: در این سفر کمیته مشترکی تاسیس شد و معاون وزارت ارتباطات و استاندار اردبیل جلساتی برگزار خواهند کرد تا آنچه برای توسعه زیرساخت ها لازم بوده و نظارت بر خدماتی که به مردم ارائه می شود را به طور مستمر پیگیری کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بیان کرد: امروز زیرساخت های ارتباطی به جایی رسیده که تولید محتوا ، دولت الکترونیک و نوشتن نرم افزارهای جدید مورد توجه قرار دارد.
 
او همچنین در مورد افزایش تعرفه ها گفت: نقش ما نظارت بر شرکت هاست و آنها که به وظایف خود عمل نمی کنند تذکر می گیرند ، میزان تعرفه ها روشن است و پس از همسان سازی افزایش 28 برابری در تعرفه تلفن قابت داشتیم اما باید به اصلاح ساختارها و مدیریت توجه کنیم نه این که هر جا به مشکلی برخوردیم قیمت ها را بالا ببریم.
 
واعظی اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر و امید افزایش قیمت نیست و نباید این طور باشد که هر سال قیمت ها افزایش یابد.
 
وی بیان کرد: بر خلاف روندی که شرکت ها دارند در دو سال گذشته یک بار بهای اینترنت را 25 درصد ارزان کردیم و یک بار هم تعرفه تلفن‌های همراه را از پنج ریال به نیم ریال کاهش دادیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه ها رکن چهارم نظام هستند و دولت تدبیر و امید به امر اطلاع رسانی اهمیت قایل است.
 
واعظی افزود: به دلیل مشغله فراوانی که دولت دارد ، خبرنگاران به عنوان سفیرانی در راه ارتباط بین دولت و مردم هستند و به نقش با ارزش آنها احترام قائل هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.