تلفن همراه

گوشی

August 8, 2015
15:20 شنبه، 17ام مردادماه 1394
کد خبر: 72490

تمام شایعات مربوط به آیفون 6s

تاکنون شایعات و اخبار متعددی درباره‌ی نسل بعدی گوشی آیفون منتشر شده که به بعضی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.
 
با توجه به نزدیک شدن به مراسم مهم اپل در شهریور ماه، این روزها بازار اخبار و شایعه‌های مختلف درباره‌ی گوشی بعدی این شرکت کوپرتینویی بسیار داغ است. تاکنون تصاویر و مشخصات مختلفی از گوشی منحصربه‌فرد اپل در اینترنت منتشر شده که البته هیچ‌یک رسمی نیستند. از این رو تعدادی از شایعات مربوط به آیفون 6s را گردآوری کرده تا تصویری از تغییرات احتمالی در آیفون بعدی داشته باشید.
 
احتمالا گوشی بعدی اپل آیفون 6s نام خواهد داشت
اگر اپل از الگوی نام‌گذاری فعلی خود استفاده کند، آیفون بعدی آیفون 6s یا آیفون 7 نام خواهد داشت. اکثر رسانه‌ها و کارشناسان به آن با آیفون 6s اشاره می‌کنند.
 
 
آیفون بعدی از تکنولوژی «فورس تاچ» (Force Touch) بهره می‌گیرد
از این تکنولوژی در حال حاضر در ساعت هوشمند اپل استفاده می‌شود. فورس تاچ این امکان را به کاربر می‌دهد که با میزان فشاری که هنگام لمس کردن به صفحه‌ی لمسی وارد می‌کند، عملکردهای مختلفی را فعال کند. گفته می‌شود اپل به خاطر اضافه کردن این ویژگی، صفحه‌نمایش مستحکم‌تری برای آیفون انتخاب کرده است.
 
 
احتمال می‌رود در تاریخ سوم مهر ماه عرضه شود
وبلاگ Mobile News ادعا می‌کند به ایمیلی متعلق به یکی کارکنان «ودافون» (Vodafone)، اپراتور انگلیسی، دست یافته که براساس آن آیفون بعدی در تاریخ سوم مهر ماه عرضه و پیش فروش آن هم از بیست و هفتم شهریور آغاز خواهد شد. اپل به احتمال زیاد مثل گذشته آیفون 6s را در شهریور ماه (سپتامبر) عرضه خواهد کرد، اما در مورد روز دقیق آن نمی‌توان با اطمینان حدس زد.
 
 
در دو اندازه عرضه خواهد شد
تقریبا همه بر این باور هستند که اپل از همان رویه‌ی‌اش در مورد اندازه‌ی آیفون‌های فعلی پیروی خواهد کرد.
 
 
آیفون بعدی مقاوم‌تر خواهد بود
اپل ممکن است از همان آلومینیوم سری 7000 که در اپل واچ به کار رفته در آیفون‌های 6s و 6s پلاس استفاده کند. گفته می‌شود این نوع از آلومینیوم به میزان 60 درصد از آلومینیوم به کار رفته در آیفون‌های کنونی مستحکم‌تر است.
 
 
آیفون 6s از آیفون 6 ضخیم‌تر خواهد بود
براساس گزارشات آیفون بعدی به اندازه‌ی 0.15 میلی‌متر بلندتر و 0.2 میلی‌متر ضخیم‌تر خواهد بود. این‌طور که به نظر می‌رسد ضخامت بیشتر سری S آیفون به دلیل تکنولوژی فورس تاچ است. اما برخی دیگر معتقدند آلومینیوم جدید آن را ضخیم‌تر کرده است.
 
 
به احتمال زیاد شبیه آیفون 6 خواهد بود
مهم‌ترین تصاویر لو رفته که در وب‌سایت 9to5Mac منتشر شده بود، قاب پشتی و داخل آیفون 6s را نشان می‌داد که به آیفون کنونی بسیار شبیه است. 
 
 
آیفون 6s دوربین بهتری خواهد داشت
یکی از تحلیل‌گران به نام «برایان وایت» مدارکی یافته است که نشان می‌دهد دوربین آیفون بعدی 12 مگاپیکسل خواهد بود. همچنین اپل اخیرا شرکت LinX را تصاحب کرد. تکنولوژی LinX می‌تواند به آیفون کمک کند که در تاریکی تصاویر واضح‌تری ثبت کند. علاوه براین، مدارک بیشتری در راستای این شایعه وجود دارد. توسعه‌دهنده‌ای به نام «هازما سود» در iOS 9 یک کد خاصی پیدا کرده است نشان می‌دهد دوربین جلویی آیفون از فیلم‌برداری 1080p، فیلم‌برداری اسلو موشن 24 فریم بر ثانیه، حالت پانارومیک پشتیبانی می‌کند و به یک فلش هم مجهز است.
 
 
امکان ثبت تصاویر سه بعدی با آیفون
تکنولوژی LinX احتمالا این امکان را به کاربر دهد که افکت سه بعدی به تصاویر ثبت شده با آیفون اضافه کرد. همچنین این تکنولوژی امکان نمونه‌برداری سه بعدی را فراهم می‌کند. 
 
 
احتمالا آیفون 16 گیگابایتی عرضه نخواهد شد
گزارشی در وب‌سایت M.I.C Gadget ادعا می کندکه اپل گزینه‌ی 16 گیگابایتی برای آیفون بعدی ارایه نخواهد داد. به این ترتیب کمترین میزان ظرفیت برای این گوشی از 32 گیگابایت آغاز خواهد شد. 
 
 
سرعت اینترنت آیفون 6s دو برابر خواهد شد
بر اساس گزارش‌ها پردازنده‌ی جدیدی در آیفون بعدی به کار رفته که به میزان قابل توجهی عملکرد سیستم ارتباط به شبکه‌ی LTE را ارتقا می‌دهد. احتمال دارد پردازنده‌ی جدید A9 نام داشته باشد.
 
 
عمر باتری بیشتر خواهد بود
همچنین وب‌سایت 9to5Mac اشاره کرده که پردازنده‌ی جدید توسط شرکت کوالکام ساخته خواهد شد و بازدهی بسیار بالایی خواهد داشت. این موضوع بدین معنی است که آیفون می‌تواند عمر باتری بهتری داشته باشد.
 
 
احتمالا یک آیفون صورتی هم ارایه خواهد شد
براساس گزارش‌های وال استریت ژورنال، اپل رنگ صورتی را به عنوان گزینه‌ای برای آیفون آزمایش می‌کند. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد یک آیفون صورتی به بازار راه خواهد یافت، اما اگر اپل روی رنگ جدیدی آزمایش می‌کند، ممکن است آن را در آیفون‌ بعدی ببینیم.
 
 
احتمال کمی وجود دارد که آیفون 4 اینچی هم معرفی شود
نشریه‌ی تایوانی Digitimes گزارش داده است که اپل، آیفون بعدی‌اش را در سه مدل 4.7 اینچی، 5.5 اینچی و یک 4 اینچی عرضه خواهد کرد. نشریه‌ی چینی The Economic Daily هم از عرضه‌ی آیفون 4 اینچی خبر داده است. اما تاکنون هیچ منبع‌ یا افشاگر شناخته شده و معتبری به این موضوع اشاره نکرده است، پس احتمالا صحت ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.