تلفن همراه

گوشی

August 8, 2015
15:23 شنبه، 17ام مردادماه 1394
کد خبر: 72491

تاریخچه گوشی‌های گلکسی نوت شرکت سامسونگ

گوشی‌های نوت را می‌توان از جمله ستاره‌های خانواده کهکشانی سامسونگ دانست. به‌بهانه نزدیک شدن به مراسم معرفی گوشی گلکسی نوت 5، شما را با تاریخچه این گوشی‌ها آشنا می‌کنیم.
 
عرضه تلفن‌های همراه جدید یک چالش بسیار بزرگ برای شرکت‌های بزرگ سازنده موبایل به حساب می‌آید. یک زمانی کسی فکر نمی‌کرد گوشی‌هایی با صفحه لمسی این‌قدر مورد استقبال قرار بگیرند، اما شرکت اپل با آیفون کاری کرد که در حال حاضر تمام گوشی‌های موجود دربازار از صفحه‌لمسی استفاده می‌کنند.
 
از آنجایی که شرکت سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های تلفن‌همراه در دنیا به حساب می‌آید، سعی می‌کند محصولاتی را راهی بازار کند که بتوانند نظر کاربران را به سمت خودشان جلب کنند. از جمله این گوشی‌ها می‌توان به خانواده نوت اشاره کرد. تا چند سال پیش کسی احتمال نمی‌داد که گوشی‌های لمسی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از 4 اینچ به محبوبیت برسند؛ اما شرکت سامسونگ با عرضه گوشی‌های نوت نشان داد که نیازی را در بازار احساس کرده که می‌تواند به آن پاسخ دهد.
 
گوشی‌های نوت در ظاهر مانند سایر تلفن‌های همراه هوشمند بودند که از یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و یک قلم مخصوص بهره می‌بردند. همچنین سامسونگ ویژگی‌هایی را برای این گوشی‌ها در نظر گرفته بود که در محصولات دیگر وجود نداشتند. ریسک سامسونگ برای تولید گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باعث شد که پس از سال‌ها، شرکت اپل هم دست به ساخت آیفون 6 پلاس بزند.
 
نسل اول گوشی‌های گلکسی نوت در شهریور ماه سال 1390 راهی بازار شد و توانست بیش از 10 میلیون دستگاه فروش داشته باشد. گوشی نوت 2 به فروش 30 میلیون دستگاه دست پیدا کرد و گوشی گلکسی نوت 3 هم تنها در مدت دو ماه توانست به فروش 10 میلیونی برسد. براساس اطلاعات منتشر شده بین سال‌های 90 تا 92 بیش از 50 میلیون دستگاه از گوشی‌های نوت در سرتاسر دنیا به‌فروش رفته است.
 
گلکسی نوت
این گوشی در مراسم IFA سال 1390معرفی شد. در آن زمان بسیاری از رسانه‌ها به این موضوع اشاره کردند که یک گوشی با صفحه‌نمایش 5.2 اینچ نمی‌توان نظر کاربران را به‌سمت خودش جلب کند. در آن زمان این گوشی یک محصول بسیار بزرگ به‌حساب می‌آمد. از طرف دیگر قلمی که سامسونگ برای این محصول طراحی کرده بود، توانست نظر بسیاری از کاربران را به‌سمت خودش جلب کند.
 
این گوشی از نظر تجاری با موفقیت بسیار زیادی مواجه شد و در مدت 3 ماه توانست به فروش 1 میلیونی دست پیدا کند. در بهمن سال 91 سامسونگ مدلی جدید از این گوشی را به‌نمایش درآورد که از LTE پشتیبانی می‌کرد. این گوشی تا مرداد ماه سال 91 به فروش 10 میلیون دستگاه رسید.
 
گلکسی نوت 2
این گوشی در تاریخ 8 شهریور ماه سال 91 در مراسم IFA معرفی شد. گوشی گلکسی نوت 2 در شهریور سال 91 راهی بازار شد و از نظر سخت‌افزار و طراحی بسیار متفاوت‌تر از مدل اول بود. این گوشی از یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی بهره می‌برد که یک پردازنده چهار هسته‌ای در آن دیده می‌شد.
 
سامسونگ برای قلم مخصوص این گوشی قابلیت‌های جدیدی را در نظر گرفته بود که باعث شد کاربران به وسیله آن بتوانند کارهای بیشتری انجام دهند. از نظر طراحی این گوشی شباهت‌های زیادی به گلکسی S3 داشت و قابلیت‌هایی مانند حرکت‌های لمسی گوناگون برای قلم و انجام دادن چندکار مختلف در حالت تقسیم صفحه به دو بخش را به این محصول اضافه کرد. این گوشی تمام ویژگی‌های جدیدی که در گلکسی S3 به کار رفته بود را به‌نمایش در می‌آورد.
 
گلکسی نوت 3
گوشی گلکسی نوت 3 در تاریخ 13 شهریور سال 1394 معرفی شد. سامسونگ برای این گوشی طراحی بهتری را در نظر گرفته بود. بدنه پشتی این گوشی پلاستیکی بود که ظاهر چرمی داشت. این گوشی از یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با کیفیت 1080p برخوردار بود. 3 گیگابایت رم و یک دوربین 13 مگاپیکسلی هم روی آن قرار گرفته بود. سامسونگ نوت 3 را در مدل‌هایی با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی راهی بازار کرده بود. همچنین قابلیت‌های قلم این گوشی هم با پیشرفت‌های چشم‌گیری همراه شده بود.
 
گلکسی نوت 3 نئو
در دی ماه سال 92 سامسونگ مدل جدیدی از گلکسی نوت 3 را با نام نوت 3 نئو راهی بازار کرد. این گوشی از بسیاری جهات مدل ضعیف شده گلکسی نوت 3 به حساب می‌آمد. برای این محصول یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی SuperAMOLED با کیفیت 720p در نظر گرفته شده بود. 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به‌حساب می‌آمد.
 
البته این گوشی از نظر نرم‌افزاری تفاوتی با مدل اصلی نداشت و قلم آن هم تمام کارهای نوت 3 اصلی را انجام می‌داد. سامسونگ برای این گوشی از چیپ‌ست Exynos Hexa 5260 استفاده کرده بود که یک پردازنده 4 هسته‌ای Cortex A7 با سرعت 1.3 گیگاهرتز و یک پردازنده 2 هسته‌ای Cortex A15 با سرعت 1.7 گیگارهرتز را در خودش قرار داده بود. روی این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-T624 استفاده شده بود.
 
 
گلکسی نوت 4
سامسونگ گوشی گلکسی نوت 4 را در تاریخ 12 شهریور ماه سال 93 و در مراسم IFA معرفی کرد. این گوشی در مهرماه همان سال راهی بازار شد. سامسونگ باز هم تغییراتی را در ظاهر مدل جدید گوشی‌های نوت به وجود آورده بود که از بین آن‌ها می‌توان به بدنه پلاستیکی با ظاهر چرم و فریم فلزی اشاره کرد. این گوشی از یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با کیفیت QHD برخوردار بود.
 
همچنین یک دوربین 16 مگاپیکسلی و قلم جدید برای آن در نظر گرفته شده بود. روی این گوشی سنسور اثر انگشت و بسیاری از ویژگی‌هایی که در گلکسی S5 وجود داشت، قرار گرفته بود. سامسونگ از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 805 برای نوت 4 استفاده کرده بود که یک پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت 2.7 گیگاهرتزی داشت. همچنین یک پردازنده گرافیکی Mali-T760 هم روی آن قرار گرفته بود. این گوشی از 3 گیگابایت رم برخوردار بود و در مدل 32 گیگابایتی راهی بازار شده بود.
 
گلکسی نوت اج
درکنار معرفی گلکسی نوت 4، شرکت سامسونگ مدل جدیدی از گوشی‌های نوت را معرفی کرد. این گوشی به دلیل داشتن یک صفحه‌نمایش خمیده در سمت راست خودش بسیار مورد توجه قرار گرفت. همین ویژگی باعث شده بود که مکان برخی از دکمه‌های فیزیکی آن تغییر کند. این گوشی از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 805 که از یک پردازنده هشت هسته‌ای مانند گلکسی نوت 4 در خودش داشت، بهره می‌برد.
 
همچنین پردازنده گرافیکی Mali-T760 هم روی آن دیده می‌شد. این گوشی دارای 3 گیگابایت رم بود و در مدل‌های 32 و 64 گیگابایتی راهی بازار شده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به یک باتری 3000 میلی‌آمپری اشاره کرد. دوربین 16 مگاپیکسلی این گوشی می‌توانست با کیفیت 4K فیلم‌برداری کند.
 
سامسونگ در تاریخ 22 مرداد ماه قصد دارد از گلکسی نوت 5 رونمایی کند. گوشی‌ای که به شکل خاص  قرار است با آیفون بعدی شرکت اپل رقابت کند. تا کنون اطلاعات مختلفی درباره این محصول منتشر شده و با مشخصات آن آشنا شدیم. این گوشی به احتمال زیاد از قابلیت‌های جدیدی در قسمت نرم‌افزاری و شکل کار کردن با قلم برخوردار است و به همین دلیل سامسونگ روی موفقیت آن حساب ویژه‌ای باز کرده است. در این مدت آن‌قدر خبر و شایعه درباره گوشی گلکسی نوت 5 منتشر شده که همه دوست داریم با مدل نهایی آن روبه‌رو شویم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.