اپلیکیشن

تلفن همراه

August 8, 2015
15:47 شنبه، 17ام مردادماه 1394
کد خبر: 72494

با آیفون بهتر عکاسی کنید

با گوشی آیفون خود می‌توانید تصاویر بسیار خوبی ثبت کنید، به‌شرط اینکه بدانید این کار را باید به چه صورت انجام دهید.
 
تلفن‌های همراه به ویژه گوشی‌های آیفون از دوربین با کیفیتی برخوردار هستند. عکاسی با آیفون درحال عادی بسیار ساده است و به‌همین دلیل گزینه مناسبی برای افراد آماتور و غیر حرفه‌ای به‌حساب می‌آید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که با گوشی‌های موبایل هم می‌توان عکس‌های بسیار خوب و حرفه‌ای گرفت، اما باید بدانید این کار را به چه صورت انجام دهید.
 
یکی از قابلیت‌هایی که باعث می‌شود با گوشی آیفون عکس‌های بسیار خوبی تهیه کنید، HDR است. گزینه HDR یا High Dynamic Range قابلیتی است که روی بیشتر دوربین‌هایی که برای تلفن‌های همراه هوشمند پیشرفته ساخته می‌شوند، قرار می‌گیرد. این قابلیت در حالت کلی رنگ‌ها را تقویت می‌کند و گستره داینامیکی عکس را بالا می‌برد که باعث می‌شود جزییات در قسمت‌های تاریک و روشن عکس با وضوح بیشتری به‌نمایش در بیایند. در حالت کلی این ویژگی افکت‌های بسیار خوبی را به عکس شما اضافه می‌کند. در زمان عکاسی از طبیعت می‌توانید به قدرت این قابلیت پی‌ببرید.
 
افکت HDR‌ به شکل معمول با ترکیب چند عکس مختلف از یک صحنه به‌دست می‌آید. این عکس‌ها در ویژگی‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. تمام این عکس‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا کاربر تمام ویژگی‌ها را در قالب یک عکس مشاهده کند. دوربین‌هایی که در گوشی‌های همراه مدرن به‌کار می‌روند دارای قابلیت ISP داخلی هستند و به همین دلیل نیازی ندارید که از یک منظره چند عکس بگیرید. تنها کافی است HDR را روشن کنید تا خود گوشی چند عکس با ویژگی‌های مختلف به شکل پشت‌سر هم ثبت کند.
 
به هرحال ممکن است که بخواهید با چند ترفند مختلف عکس‌های HDR بهتری را ثبت کنید. البته درحالت کلی باید شرایط عکاسی در حالت HDR را بلد باشید. در ابتدا باید محیطی که در آن قرار دارید را بررسی کنید. یکی از شرایطی که می‌توانید قدرت HDR را در آن مشاهده کنید، عکاسی در حالتی است که نور پشت سوژه مورد نظر بسیار زیاد است و به اصطلاح حالت ضد نور به‌وجود آمده است. در این حالت اگر به شکل HDR عکس‌برداری کنید، مشاهده می‌کنید که سوژه مورد نظر سیاه  و تاریک نمی‌شود و جزییات خوبی را در آن مشاهده خواهید کرد. شناسایی کردن موقعیتی که در آن قرار دارید در همه حالت باعث می‌شود که بتوانید تصاویر بسیار خوبی در حالت HDR ثبت کنید.
 
همچنین بد نیست که از برنامه‌هایی که برای عکاسی در حالت HDR ساخته شده‌اند، استفاده کنید. قابلیت HDR که روی آیفون قرار گرفته، هیچ‌گونه تنظیماتی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و به همین دلیل حتما باید از یک برنامه جانبی استفاده کنید. برنامه‌ای مانند vividHDR با قیمت 1.99 دلار گزینه بسیار خوبی خواهد بود. این برنامه قابلیت‌های بسیار زیادی برای عکاسی در حالت HDR فراهم می‌کند و به‌همین دلیل به شما ایده‌های مختلفی برای عکاسی می‌دهد. در ادامه چند برنامه دیگر برای عکاسی در حالت HDR را به شما معرفی می‌کنیم که استفاده از آن‌ها می‌تواند تصاویر بسیار زیبایی به همراه داشته باشد.
 
vividHDR
 
Pro HDR X
 
HDR for Free
 
در زیر تصاویری را مشاهده می‌کنید که به وسیله برنامه vividHDR گرفته شده‌اند.
 
                        
               
                        
 
                        
 
                        
 
                        

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.