امنیت

فناوری اطلاعات

August 9, 2015
8:25 یکشنبه، 18ام مردادماه 1394
کد خبر: 72500

هکرها بزرگترین خطوط هوایی جهان را هک کردند

منابع آگاه می‌گویند هکرهای چینی به سیستم‌های رایانه‌ای یک شرکت مسافرتی و گروه خطوط هوایی آمریکن ایرلاینز حمله کردند.
 
این در حالی است که بزرگ‌ترین خطوط هوایی جهان اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر بروز این حمله سایبری دیده نمی‌شود.
 
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه به تحقیقات در این خصوص ادامه داد: اتفاقات رخ داده در این شرکت‌های مسافرتی به حملات هکرهای چینی مربوط است که اخیرا شرکت بیمه آنتم و اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا را هک کردند.
 
شرکت مسافرتی سابر گفت: ما اخیرا از یک اتفاق امنیتی سایبری مطلع شده‌ایم. در حال حاضر ما از این موضوع که این حمله اطلاعات حفاظت‌ شده حساس نظیر اطلاعات کارت‌های اعتباری یا اطلاعات شخصی افراد را در معرض خطر قرار داده باشد اطلاعی نداریم، اما تحقیقات ادامه دارد.
 
شرکت سابر یکی از شرکت‌های تابعه سابق خطوط هوایی امریکن ایرلاینز است که در سال 2000 مستقل شد، اما همچنان از آدرس‌های IP ثبت شده به نام خطوط هوایی امریکن ایرلاینز استفاده می‌کند.
 
این در حالی است که کیسی نورتون سخنگوی امریکن ایرلاینز اعلام کرد که این شرکت هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اطلاعات مشتریانش در معرض خطر قرار گرفته باشد مشاهده نکرده است.
 
وی افزود: شرکت امریکن ایرلاینز با کارشناسان امنیت سایبر که امضاهای دیجیتال، آدرس‌های IP و نوع حمله را بررسی کرده‌اند همکاری دارد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر بروز یک حمله مشابه آنچه که در اداره مدیریت پرسنل دولت آمریکا رخ داد دیده نمی‌شود.
 
بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد: هکرهای چینی سیستم‌های رایانه‌ای شرکت سرمایه‌گذاری یونایتد کانتیننتال را که این شرکت در ماه می یا اوایل ژوئن مطلع شد هدف قرار داده اند.
 
نورتون همچنین گفت: ما نه به خاطر اتفاقات امروز بلکه به خاطر حملات سایبری شایع در صنعت هوایی تلاش‌های خود را دو برابر کرده و کارشناسان امنیت سایبر بیشتری را برای تحقیق و محافظت از سیستم‌های خود استخدام کرده‌ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.