فناوری اطلاعات

August 10, 2015
10:44 دوشنبه، 19ام مردادماه 1394
کد خبر: 72531

ارایه خدمات پیشخوان ثبت احوال در دفاتر منتخب پست امکان‌پذیر شد

سازمان ثبت احوال و شرکت پست تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
 
علیرضا آوایی، رییس سازمان ثبت احوال در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان ثبت احوال کشور و شرکت پست که امروز در سازمان ثبت احوال برگزار شد، افزود: امیدواریم پس از انعقاد این تفاهم‌نامه، با هیچ توجیهی هزینه روی دست مردم گذاشته نشود، حتی اگر توجیه ما کمک به سازمان ثبت احوال و شرکت پست باشد.
 
وی با بیان اینکه ما به شرکت پست اعتماد کامل داریم، اظهار کرد: امیدواریم پاسخ این اعتماد به خوبی داده شود و شرمنده مردم نشویم و از افتتاح تا پایان این قرارداد، بر درستی آن صحه بگذاریم.
 
رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اهمیت کار شرکت پست، گفت: پست مهم‌ترین مدارک هویتی مردم را به دست‌شان می‌رساند. اگر این کار با دقت کامل، احتیاط و وسواس کافی انجام نشود، ممکن است اقدامات خطرناکی با مدارک هویتی مردم انجام شود.
 
آوایی در پایان ابراز امیدواری کرد که شرکت پست ماموران خود را به صورت مستمر آموزش دهد و بر کار آنها نظارت و در صورت لزوم به آنان تذکر داده شود و سازمان‌ها از عملکرد شرکت پست الگو بگیرند و گفت: البته همکاری ما با شرکت پست پیش از این آغاز شده بود، اما با امضای این تفاهمنامه با قاعده و اصول بیشتری انجام می شود.
 
از جمله موضوعات تفاهم‌نامه منعقد شده میان سازمان ثبت احوال کشور و شرکت پست می‌توان به اتصال پایگاه سازمان ثبت احوال به سامانه کدگذاری و بانک اطلاعات نشانی شرکت پست به منظور بهره‌برداری ثبت احوال، ارائه خدمات ثبت نام کارت هوشمند ملی در دفاتر منتخب پست سراسر کشور، ارائه خدمات مرتبط با توزیع مدارک هویتی در نشانی گیرندگان و ارائه خدمات پیشخوان ثبت احوال در دفاتر منتخب پست اشاره کرد.
 
مدت زمان اجرای این تفاهمنامه از اول تیر ماه سال جاری تا 31 خرداد ماه سال 95 است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.