اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 11, 2015
9:47 سه شنبه، 20ام مردادماه 1394
کد خبر: 72544

با تاسیس شرکت هلدینگ Alphabet، ساندرای پیچای مدیر عامل جدید گوگل خواهد بود

لری پیج و سرگی برین به عنوان موسسان گوگل تصمیم گرفته‌اند با تاسیس شرکت هلدینگ جدید به نام Alphabet به عنوان شرکت مادر تخصصی زیر مجموعه‌های خود فعالیت کنند و از این به بعد ساندرای پیچای مدیر عامل جدید گوگل خواهد بود.
 
لری پیج در وبلاگ خود می‌گوید من و سرگی به طور جدی تصمیم داریم در زمینه‌های جدید فعالیت کنیم. در صنعت تکنولوژی که ایده‌های انقلابی باعث ارتقاء و رشد شما در آینده می‌شود، برای اینکه بتوانید همچنان پر قدرت ادامه دهید، باید با چالش‌های جدیدی روبرو شوید.
 
او همچنین اضافه می‌کند که:
 
امروز کمپانی ما در شرایط خوبی به سر می‌برد و عملکرد قابل قبولی دارد؛ ولی فکر می‌کنیم می‌توانیم شفاف‌تر و حساب‌شده‌تر از قبل عمل کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم کمپانی جدید خود به نام Alphabet را راه‌اندازی کنیم که من به عنوان مدیر عامل و سرگی به عنوان رئیس آن فعالیت خواهیم کرد.
 
در سال‌های اخیر گوگل همواره جاه‌طلبی خود را برای گسترش افق‌های جدید در تولید محصولات و سرویس‌هایی نشان داده که در کنار موتور جستجوی این شرکت ارائه می‌شوند. تجارت جستجو و تبلیغات، همچنان با 50 میلیارد دلار درآمد سالانه به برتری بلامنازع خود در دنیا ادامه می‌دهد. اما پیج همواره با ظهور اینترنت به دنبال این بوده که در آینده بتواند جریان‌هایی که در آن وجود دارد را اصلاح کند. گوگل از گوشی‌های هوشمند گرفته تا ابزارهای پوشیدنی و خودروهای بدون سرنشین، بارها و بارها توانایی خود را در زمینه‌های مختلف آزمایش کرده است.
 
علاوه برای گوگل، شرکت گوگل ایکس (Google X) به عنوان آزمایشگاه تحقیقاتی گوگل، کالیکو (Calico) شرکتی که برای بهبود شرایط زندگی انسان ها فعالیت می‌کند و Life Sciences که روی پروژه‌هایی چون تماس‌های هوشمند برای بیماران دیابتی کار می‌کند نیز از زیر مجموعه‌های الفابت خواهند بود. اما همچنان یوتیوب به عنوان سرویس ویدئویی قدرتمند گوگل و اندروید به عنوان سیستم‌عامل محبوب این کمپانی بخشی از گوگل باقی خواهند ماند.
 
پیج اعلام کرده او و سرگی برین همچنان تخصیص بودجه و تقسیم سرمایه، تعیین مدیر عامل و انجام کارهای اجرایی را بر عهده خواهند داشت.
 
این تغییر و تحول سبب شده تا سانداری پیچای که سال گذشته مسئولیت‌های بیشتری را در گوگل به دست آورده بود با ترفیع درجه مدیر عامل جدید گوگل شود. ماه اکتبر سال گذشته بود که پیج اعلام کرد بعد ازا ین کمتر به انجام کارهای روزانه خواهد پرداخت و قصد دارد بیشتر روی آینده‌ی گوگل تمرکز کند و در نتیجه فعالیت‌های تولیدی را به پیچای خواهد سپرد. پیچای مسئول محصولات مهمی چون موتور جستجو، نقشه‌ها و سیستم‌عامل اندروید گوگل خواهد بود. قرار است گوگل جدید کاملا روی چنین محصولات با اهمیتی متمرکز باشد.
 
پیج در وبلاگ خود نوشته:
 
احساس می‌کنم از اینکه چنین شخص با استعدادی چون پیچای در کنار من قرار دارد تا بتوانم مسئولیت‌هایی رو به او بسپارم و کمی از درگیری‌های خود در گوگل کم کنم، خیلی خوش‌شانس هستم و این فرصت زمان بیشتری را در اختیار من قرار می‌دهد تا بتوانم به ایجاد فضای بهتر ادامه دهم.
او می‌گوید ساختار جدید کمک می‌کند تا ما به اهداف زیر دست پیدا کنیم:
 
به پایان رساندن فعالیت‌های جاه‌طلبانه‌ بیشتر
دست‌یابی به چشم‌انداز بلند مدت
سوق دادن کمپانی‌ها به سمت کارآفرینی و هنرنمایی بهتر
سرمایه‌گذاری در فرصت‌ها و منابع بزرگی که به دنبال آن‌ها هستیم
بهبود شفافیت و کنترل عملکرد خود
بهینه‌سازی گوگل به کمک تمرکز روی موضوعات برتر
 
و امیدواریم در پایان همه این اهداف بتوانیم تاجایی که امکان دارد زندگی افراد بیشتری رو بهبود بخشیم.
پیج می‌گوید من و برین به این دلیل نام Alphabet (الفبا) را انتخاب کردیم که مجموعه‌ای از حروف تشکیل دهنده زبان به عنوان یکی از مهمترین نوآوری‌های بشری را نشان می‌دهد.
 
هلدینگ الفابت جایگزین هلدینگ گوگل خواهد شد و برای اینکه همچنان در انظار عمومی شناخته شده باشد تحت همان عناوین نام آشنای GOOG و GOOGL فعالیت خواهد کرد. سرمایه‌داران گوگل نسبت به اخبار اخیر واکنش مثبت نشان داده‌ و یک ساعت بعد از اعلام این خبر، 6 درصد سرمایه‌ی خود را افزایش داده‌اند. البته پیج با نوشتن عبارت alpha-bet به سرمایه‌گذاران و تضمین برگشت سرمایه‌ی آنها نیز اشاره کرده است.
 
او می‌گوید G برای Google (گوگل) است. برای Alphabet نیز همچنان عادت داریم از همان نام استفاده کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.