لبه تکنولوژی

August 11, 2015
10:58 سه شنبه، 20ام مردادماه 1394
کد خبر: 72550

برنامه متفاوت خودروساز آلمانی برای بررسی چراغ راهنمایی

محصول جدید خودروساز آلمانی یک خودرو منحصربه‌فرد و جدید نیست اما اپلیکیشن متفاوتی است که می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را در اختیار مشتریان این کمپانی قرار دهد.
 
کمپانی BMW از برنامه جدید و متفاوت برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خبر داده که می‌تواند امکانات متفاوتی را در اختیار مشتریانش قرار دهد. این برنامه به معنای مختل شدن فعالیت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیست، بلکه رانندگان خودروهای BMW با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند زمان باقی مانده به تغییر چراغ را تخمین بزنند. این اپلیکیشن حاصل همکاری کمپانی BMW و شرکت Connected Signals است. 
 
این اپلیکیشن EnLighten نام داشته و با استفاده از اینترنت با چراغ‌های راهنمایی شهر ارتباط برقرار کرده و از بازه زمانی چراغ‌های راهنمایی اطلاع پیدا می‌کند سپس با استفاده از GPS تلفن همراه، خیابان‌های مورد نظر راننده‌های خودروهای کمپانی BMW را شناسایی و آخرین وضعیت چراغ راهنمایی را بررسی می‌کند. این اپلیکیشن به تخمین زمان باقی مانده تا تغییر چراغ می‌پردازد که می‌تواند سهم بسزایی در ترافیک شهرها داشته باشد.
 
این اپلیکیشن پس از نصب با اسمارت فون یا تبلت‌ها ارتباط برقرار کرده و می‌تواند اطلاعاتی مانند رنگ فعلی چراغ یا شمارش معکوس برای تغییر رنگ چراغ راهنما را به نمایش بگذارد. راننده‌ها با استفاده از این اپلیکیشن قادر به محاسبه زمان ایستادن در پشت چراغ قرمز بوده و می‌توانند در زمانی که چراغ، قرمز است، ایمیل‌های خود را چک یا نوشیدنی مصرف کنند. این اپلیکیشن تغییر چراغ‌ها را ۵ ثانیه قبل و با آلارم هشدار به کاربرانش اعلام می‌کند تا نه تنها احتیاط لازم را داشته باشند بلکه از سرعت خود کاسته و برای ایستادن پشت چراغ قرمز آماده شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.