تلفن همراه

معاون رگولاتوری: وضعیت عادی شد و موضوع توقف فروش شاتل، های‌وب و صبانت رفع شده+ویدئو

دیشب ما سیستم ها را کنترل کردیم و وضعیت کاملا به شکل عادی برگشته است و شرکت های شاتل، ندا گسترصبا و های وب الان بحث توقف فروش شان رفع شده است.
معاون رگولاتوری
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: امسال درصدیم وضعیت ارائه کیفیت سرویس دهی پهنای باند اینترنت در تهران و سایر استانها را ساماندهی کنیم.
 
به گزارش شبکه خبر، داداش زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: امسال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درصد است، وضعیت ارائه کیفیت سرویس پهنای باند را ساماندهی کند.
 
دادش زاده افزود: ما تناسب بین ظرفیت بر پهنای باند را با نسبت مشترکین که مربوط به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی است درهر لحظه از طریق سیستم ها یمان کنترل می کنیم.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره 3 اپراتور اینترنت پرسرعت adsl و علت اخطار به این 3 شرکت  گفت: چند هفته قبل بحث توقف فروش بود و ما کنترل کردیم و به عبارتی تناسبی بین ظرفیت و مشترکین نبود. 
 
داداش زاده افزود: ما اعتقاد داریم این شرکت ها باید پهنای باند تضمین شده به مشترکین ارائه دهند. 
معاون نظارت واعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: از آنجایی بیش از 90 درصد پهنای باند مورد استفاده  قرار میگیرد  و مشترکین به واسطه کیفیت لازم را دریافت نمی کردند سه تا شرکت ها اخطار توقف فروش را دریافت کردند.
 
داداش زاده همچنین درباره اخطار توقف گفت: دیشب ما سیستم ها را کنترل کردیم و وضعیت کاملا به شکل عادی برگشته است و شرکت های شاتل، ندا گسترصبا و های وب الان بحث توقف فروش شان رفع شده است.
معاون نظارت واعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در بعضی از مراکز البته هنوز توقف فروش برقرار است و اقایان در سایت خودشان این وضعیت را اعلام کردند.
 
دادش زاده افزود: در رابطه با اپراتورهمراه اول و اپراتوری که خدمات وایمکس ارائه می دهد بحث ساماندهی سنجش سرعت است و خود اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هیچ گونه اخطاری دریافت نکردند و فقط وایمکس و ایرانسل بود که هنوز مسئله آنها حل نشده است و باید سعی کنند سامانه سنجش سرعت را در اختیار مردم قرار دهند.
 
او همچنین گفت: مراکزی که مشکل پهنای باند داشتند، حل شده و در مرکزی که هنوز مشکل پهنای باند حل نشده  است همچنان توقف فروش به قوت خود باقی است و دیروز هم چک کردیم و شرکت ها  در حال رعایت هستند و مشکل خاصی نیست ولی باید سعی کنند امکانات لازم را برای مودم خود فراهم کنند و از شرکت های مخابرات ایران می خواهیم در استانها هم مشکلات پهنای باند را حل کنند.
 
داداش زاده درباره کم و گران  فروشی شرکت های adsl گفت: مردم نسبت به استفاده از نرم افزارهایی که روی گوشی ها و دستگاههای خود نصب می کنند باید دقت کافی را داشته باشند و با نصب اپیلیشن های موجود و با نصب آنها مقدار گیک مصرفی خود را مقایسه کنند.
 
او افزود: مردم باید کاملا توجه داشته باشند و مواردی همچون کم و گران فروشی را می بینند ، اولا خود اپراتورها کاملا مصرف مشترکین را زیر نظر داشته باشند و چک کنند .
 
داداش زاده گفت: ما به سامانه هایی وصل هستیم که مشکلات پیش آمده را به شماره  195 اطلاع دهند و ما حضور داریم و در خصوص کم فروشی وارد عمل می شویم و برخورد خواهیم کرد .
 
 


​​