اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

August 14, 2015
9:29 جمعه، 23ام مردادماه 1394
کد خبر: 72595

معاون رگولاتوری: وضعیت عادی شد و موضوع توقف فروش شاتل، های‌وب و صبانت رفع شده+ویدئو

دیشب ما سیستم ها را کنترل کردیم و وضعیت کاملا به شکل عادی برگشته است و شرکت های شاتل، ندا گسترصبا و های وب الان بحث توقف فروش شان رفع شده است.
معاون رگولاتوری
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: امسال درصدیم وضعیت ارائه کیفیت سرویس دهی پهنای باند اینترنت در تهران و سایر استانها را ساماندهی کنیم.
 
به گزارش شبکه خبر، داداش زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: امسال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درصد است، وضعیت ارائه کیفیت سرویس پهنای باند را ساماندهی کند.
 
دادش زاده افزود: ما تناسب بین ظرفیت بر پهنای باند را با نسبت مشترکین که مربوط به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی است درهر لحظه از طریق سیستم ها یمان کنترل می کنیم.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره 3 اپراتور اینترنت پرسرعت adsl و علت اخطار به این 3 شرکت  گفت: چند هفته قبل بحث توقف فروش بود و ما کنترل کردیم و به عبارتی تناسبی بین ظرفیت و مشترکین نبود. 
 
داداش زاده افزود: ما اعتقاد داریم این شرکت ها باید پهنای باند تضمین شده به مشترکین ارائه دهند. 
معاون نظارت واعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: از آنجایی بیش از 90 درصد پهنای باند مورد استفاده  قرار میگیرد  و مشترکین به واسطه کیفیت لازم را دریافت نمی کردند سه تا شرکت ها اخطار توقف فروش را دریافت کردند.
 
داداش زاده همچنین درباره اخطار توقف گفت: دیشب ما سیستم ها را کنترل کردیم و وضعیت کاملا به شکل عادی برگشته است و شرکت های شاتل، ندا گسترصبا و های وب الان بحث توقف فروش شان رفع شده است.
معاون نظارت واعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در بعضی از مراکز البته هنوز توقف فروش برقرار است و اقایان در سایت خودشان این وضعیت را اعلام کردند.
 
دادش زاده افزود: در رابطه با اپراتورهمراه اول و اپراتوری که خدمات وایمکس ارائه می دهد بحث ساماندهی سنجش سرعت است و خود اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هیچ گونه اخطاری دریافت نکردند و فقط وایمکس و ایرانسل بود که هنوز مسئله آنها حل نشده است و باید سعی کنند سامانه سنجش سرعت را در اختیار مردم قرار دهند.
 
او همچنین گفت: مراکزی که مشکل پهنای باند داشتند، حل شده و در مرکزی که هنوز مشکل پهنای باند حل نشده  است همچنان توقف فروش به قوت خود باقی است و دیروز هم چک کردیم و شرکت ها  در حال رعایت هستند و مشکل خاصی نیست ولی باید سعی کنند امکانات لازم را برای مودم خود فراهم کنند و از شرکت های مخابرات ایران می خواهیم در استانها هم مشکلات پهنای باند را حل کنند.
 
داداش زاده درباره کم و گران  فروشی شرکت های adsl گفت: مردم نسبت به استفاده از نرم افزارهایی که روی گوشی ها و دستگاههای خود نصب می کنند باید دقت کافی را داشته باشند و با نصب اپیلیشن های موجود و با نصب آنها مقدار گیک مصرفی خود را مقایسه کنند.
 
او افزود: مردم باید کاملا توجه داشته باشند و مواردی همچون کم و گران فروشی را می بینند ، اولا خود اپراتورها کاملا مصرف مشترکین را زیر نظر داشته باشند و چک کنند .
 
داداش زاده گفت: ما به سامانه هایی وصل هستیم که مشکلات پیش آمده را به شماره  195 اطلاع دهند و ما حضور داریم و در خصوص کم فروشی وارد عمل می شویم و برخورد خواهیم کرد .
 
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.