تلفن همراه

گوشی

August 14, 2015
12:46 جمعه، 23ام مردادماه 1394
کد خبر: 72623

ال‌جی درآمدهای مالی دوره سه‌ماهه دوم 2015 را اعلام می‌کند

شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) در این شرایط پر افت و خیز سود متوسط خود را برای سه‌ماهه دوم سال 2015 226.4 میلیارد وون (معادل 206.38 میلیون دلار آمریکا) اعلام کرد.
 
در سایه بازار نه چندان پر رونق تلویزیون و فشارهای شدید رقابتی، فروش کلی سه ماهه دوم با 7.6 درصد کاهش نسبت به همین دوره در سال گذشته به مقدار 244.1 میلیارد وون (معادل 222.52 میلیون دلار آمریکا) رسیده است. در حالی که سه‌ماهه دوم چالش‌برانگیزتر از آنچه که تصور می‌شد بود، ال‌جی مطمئن است با تولیدات جدید رقابتی و ابتکارات بازاریابی مؤثرتر می‌تواند سود از دست رفته را در سه‌ماهه سوم جبران کند.
 
به دلیل بازار جهانی ضعیف تلویزیون‌های LCD در کشورهای مشترک‌المنافع، آمریکای لاتین و اروپا، شرکت لوازم صوتی و تصویری ال‌جی سود سه ماهه 3.93 تریلیون وونی (3.59 میلیارد دلار) داشته است. نسبت به قبل حاشیه عملکردی سه‌ماهه دوم به سبب کاهش تقاضای جهانی و تأثیرات منفی ارز کاهش داشته است. این شرکت انتظار دارد بازار در دوره‌های سه‌ماهه بعدی با ارائه تلویزیون‌های 4K Ultra HD بهبود پیدا کند. زیرا ال‌جی در نظر دارد تولیدات OLED خود را با طراحی‌های جدیدتر و قیمت‌هایی جذابتر روانه بازار کند.
 
شرکت ارتباطات سیار ال‌جی از فروش 3.65 تریلیون وونی (معادل 3.33 میلیارد دلاری) در سه ماهه دوم خبر می‌دهد که نشان از پیشرفت آرام یک درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذاشته دارد. اگرچه صادرات جهانی گوشی‌های هوشمند با آمار 14.1 میلیون عدد کاهش نسبتاً کم 3 درصدی نسبت به سال گذشته در همین دوره را بیان می‌کنند، اما به دلیل ارائه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های میان‌رده سود آمریکای شمالی تا 36 درصد افزایش یافته است.
 
هرچند سود کلی تحت تأثیر تقاضای ضعیف محصولات ممتاز و پریمیوم در بازار بومی کره‌جنوبی قرار گرفت، ال‌جی بیشتر از 8.1 میلیون گوشی تلفن همراه LTE در سطح جهان در این سه‌ماه فروخت که رکورد محسوب می‌شود. در سه‌ماهه سوم و پس از آن، ال‌جی راهبرد دوگانه خود را با جدیت بیشتری بر روی هدف قرار دادن بازار با محصولات ممتاز و پریمیوم و همچنین گوشی‌های میان‌رده دنبال خواهد کرد.
 
شرکت تهویه هوای مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی با افزایش 10 درصدی نسبت به سه ماهه نخست، فروش 4.49 وونی (معادل 4.09 میلیارد دلار) داشته است. سود سه‌ماهه دوم 291.8 میلیارد وون (معادل 266 میلیون دلار) بوده است که به دلیل ارائه محصولات بهتر و اصلاح ساختار هزینه‌ها، شش درصد افزایش داشته است. با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد شرایط اقتصاد کلان در آینده نزدیک بهبودی داشته باشد، ال‌جی به طور وسیع تمرکز خود را بر افزایش سودآوری با معرفی سیستم‌های تهویه مطبوع و محصولات لوازم خانگی نوین در آمریکای شمالی و سایر بازارها قرار داده است.
 
در سه ماهه دوم 2015، شرکت قطعات خودروی ال‌جی با افزایش 18 درصدی نسبت به سه‌ماهه قبلی سود 450.8 میلیارد وونی (معادل 410.49 میلیون دلار) داشته است. این بهبود از کسب و کار اینفوتینمنت (infotainment) اتومبیل و مهندسی قطعات خودکار حاصل شده است. با رشد مداوم بازار اتومبیل‌های برقی و قطعات الکترونیکی خودرو، ال‌جی به منظور استحکام جایگاه خود در فناوری‌های جدید اتوماتیک در حال شتاب دادن سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش تحقیق و توسعه است.
 
توضیح نرخ تبدیل ارز سه‌ماهه دوم سال 2015
نتایج درآمد‌های سه‌ماهه ممیزی‌نشده شرکت ال‌جی بر اساس IFRS (استانداردهای گزارشگیری مالی بین‌المللی) برای دوره سه‌ماهه‌ای که در 30 ژوئن 2015 پایان یافته هستند. مقادیر به وون کره جنوبی با نرخ متوسط در همان دوره سه‌ماهه به دلار آمریکا تبدیل شده‌اند (هر دلار آمریکا معادل 1097 وون کره جنوبی).
 
فراخوان کنفرانس درآمدها
شرکت ال‌جی الکترونیکس کنفراس درآمدها را به زبان کره‌ای در 29 جولای 2015 رأس ساعت 16:00 به وقت کره جنوبی در تالار کنفرانس برج دوقلوی ال‌جی (واقع در کره جنوبی، Yeongdeungpo-gu، یئوری دارئرو بیستم، برج شرقی B1) برگزار می‌کند. کنفرانس به زبان انگلیسی در روز 29 جولای رأس ساعت 22:00 به وقت کره جنوبی برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان با شماره +82 31 810 3061 داخلی 9084# تماس بگیرند. فایل پاورپونت این کنفرانس در ساعت 15:00 روز 29 جولای 2015 بر روی وب‌سایت ال‌جی قابل دسترسی خواهد بود (www.lg.com/global/ir/reports/earning-release.jsp).
 
لطفاً از صفحه https://pin.teletogether.com/eng/ بازدید فرمایید و پیش‌ثبت‌نام نمایید. فایل صوتی اخبار کنفرانس برای آنان که امکان شرکت در این رویداد را ندارند به مدت 30 روز در دسترس خواهد بود. برای دسترسی به فایل صوتی با شماره +82 31 931 3100 تماس بگیرید و داخلی 142780# را وارد کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.