اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 14, 2015
15:39 جمعه، 23ام مردادماه 1394
کد خبر: 72638

فناوری جدید برای حذف موانع از عکس‌ها

گوگل با همکاری دانشگاه ام‌آی تی برنامه‌هایی ابداع کرده که می‌توان از آنها برای بهبود کیفیت تصاویر مختلف بهره گرفت. 
 
یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه‌ها حذف موانع محیطی از عکس‌ها یا انعکاس نور از روی سوژه‌های عکاسی است. 
به عنوان مثال اگر در برابر سوژه عکاسی فنس کشیده شده باشد، به این طریق می‌توان فنس‌ها را از تصویر حذف کرد. قرار است اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری در جریان برگزاری کنفرانس Siggraph 2015 تا دو هفته دیگر اعلام شود. فناوری جدید ابداع شده همچنین می‌تواند کیفیت نمایش سوژه‌های مورد عکاسی قرار گرفته از پشت شیشه و پنجره را هم به میزان چشمگیری ارتقا دهد.
 
 این برنامه‌ها از الگوریتم‌های خاصی برخوردار هستند که با مقایسه عکس‌های گرفته شده با عکس‌های مشابه از همان محیط می‌توانند تصاویر را با کیفیت بهتری بازسازی کنند. بنابراین اگر عکاس، عکس‌های مختلفی از یک سوژه را در زوایای مختلف شکار کند حتما به نتایج بهتری خواهد رسید. برای ارتقای کیفیت کار ضروری است که از یک سوژه 5 تا 7 فریم عکس تهیه شود. تلاش برای ارتقای این نرم‌افزارها ادامه دارد و گوگل و ام‌آی تی وعده داده‌اند که کیفیت آنها را بهبود می‌دهند. قرار است نرم‌افزارهای یاد شده حتی بتوانند از تصاویر ویدئویی ذخیره شده در حافظه دیجیتال دوربین‌ها هم در تهیه عکس‌های بهتر استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.