اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 15, 2015
11:07 شنبه، 24ام مردادماه 1394
کد خبر: 72661

وزیر ارتباطات: افزایش سرعت پهنای باند اینترنت به ۴ هزار گیگابایت بر ثانیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان امسال سرعت پهنای باند اینترنت کشور به ۴ هزار گیگا بایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.
 
محمود واعظی صبح امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: در گذشته سرعت پهنای باند اینترنت 600 گیگا بایت بر ثانیه بود که در دو سال گذشته این میزان به 2 هزار و 400 گیگا بایت بر ثانیه رسید.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پایان امسال این رقم به 4 هزار گیگابایت بر ثانیه برسد، افزود: امسال 25 هزار روستا در کشور نیز به شبکه اینترنت پرسرعت وصل می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت باید از نقاط مختلف به استان خراسان جنوبی توجه ویژه داشته باشد، بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در سال‌های گذشته درگیر موضوع خشکسالی است و با توجه به هم‌مرزی این استان با کشور افغانستان ایجاد امنیت و رفاه در این استان یکی از وظایف اصلی دولت است.
 
واعظی با اشاره اینکه اگر مرزنشینان امنیت داشته باشند، نیروهای مسلح آرامش دارند، تصریح کرد: روستاها به دلایل خاص از جمله خشکسالی نباید خالی از سکنه باشند که در این راستا دولت اهمیت زیادی قائل شده است.
وی گفت: دولت نگاهش مثل نگاه‌ دولت‌های گذشته نیست بلکه نگاه و رویکردش به آینده است که امید است با هدایت‌های رهبری و اعتماد به مردم و تقابلی که بین دولت و مردم به وجود آمد بر مشکلات فائق شویم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در مذاکرات هسته‌ای کشور ایران در برابر ابر قدرت‌های دنیا ایستاد که این کار بزرگی بود که انجام شد و ما در مذاکرات هسته‌ای دستاوردهای بزرگی دنبال می‌کنیم و معتقد هستیم تمام حقوق هسته‌ای در کشور باید حفظ و تحریم‌های ظالمانه برداشته شود.
 
واعظی بیان کرد: این یکی از وعده‌های دولت یازدهم بود و برداشتن تحریم‌ها  تنها از طریق کتبی انجام نمی‌شود بلکه باید عملا انجام شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال از رکود خارج شویم و سال آینده سال رونق اقتصادی اشتغال و فعالیت‌های مختلف برای ما باشد.
 
وی اظهار داشت: هر دولتی که از مردم فاصله بگیرد به بیراهه می‌رود و معتقد هستیم در حال حاضر فشار روی مردم است اما دولت در تلاش است تا مشکلات را برطرف کند و با توجه به سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی تعهداتی را داشته که استاندار هم پیگیر است تا محقق شود چرا که خراسان جنوبی یکی از استان‌های پهناور است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در خراسان جنوبی به دنبال تامین زیرساخت‌ها در بخش مخابرات هستیم، گفت: در خراسان جنوبی تمام روستاهای بالای 15 خانوار به وسایل ارتباط جمعی برخوردار هستند.
واعظی گفت: سال گذشته حدود 85 تا 90 درصد روستاهای خراسان جنووبی به اینترنت وصل شدند و امسال نیز بیش از 360 روستای دیگر را برای ارتباط به اینترنت در دستور کار داریم و پهنای باند استان نسبت به گذشته افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که مشکلات اقتصادی و معیشت مردم را رفع کند، بیان کرد: فضای مجازی یک فرصت و یک تهدید است که باید تلاش کنیم از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.