اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 15, 2015
11:52 شنبه، 24ام مردادماه 1394
کد خبر: 72666

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات: ۳۶۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه اینترنت متصل می شود

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی یک سال گذشته، ۹۰ روستا به اینترنت متصل شد ودر سالجاری نیز بیش از ۳۶۰ روستای دیگرخراسان جنوبی به اینترنت متصل می شود.
محمود واعظی پیش از ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت به جهات مختلف باید نگاه ویژه به این استان داشته باشد، اظهارکرد: استانهای تازه تاسیس زیرساخت های مناسبی ندارند و دولت وظیفه دارد این زیرساخت ها را فراهم کند.
 
وی با بیان اینکه در سالجاری در کل کشور ۲۵ هزار روستا به شبکه اینترنت متصل می شود، اظهار کرد: هر فناوری جدیدی که وارد کشورمی شود باید بومی شود و این از جمله وظایف ماست که این پدیده ها و امکانات را به روستاها هدایت کنیم.
 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به خشکسالی های پیاپی در استان، بیان کرد: خراسان جنوبی سال هاست با مسئله خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و یکی از استانهای مرزی است بنابراین باید مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد.
 
واعظی با بیان اینکه رئیس جمهوردرسفربه استان ها به دنبال این است مسائلی که کمتر توجه شده را مورد توجه بیشتر قرار دهد، اظهار کرد: خراسان جنوبی نیز به دلیل شرایط خاصی خود در نگاه مسئولین کشوری جایگاه خاصی دارد.
 
پهنای باند استان گسترش می یابد
 
وی با تاکید بر گسترش پهنای باند خراسان جنوبی، تصریح کرد:  طی اقدامات دو سال اخیر پهنای باند ۲۴۰۰ گیگابایت برثانیه است که تا پایان سالجاری به ۴ هزار گیگا بایت می رسد.
 
واعظی در ادامه افزود: خراسان جنوبی یک استانی پهناوراست وترجیح ما این است که هر چه کوچکتر باشد خدمات رسانی بیشتری به مردم می شود.
 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: زیرساخت ها برای خدمات رسانی باید در فاصله زمانی کم به استان ها برسد و در این راستا در خراسان جنوبی سرمایه گذاری های خوبی شده است و قابل مقاسیه با بسیاری از استان ها نیست.
 
وی با اشاره به ارتباطات روستایی در استان، بیان کرد: همه روستاهای بالای ده خانوار دارای ارتباط هستند و امید است بقیه روستاها که فاقد وسایل ارتباطی هستند در آینده ای نزدیک نیز مشکل ارتباطی آن ها رفع شود.
 
انجام برنامه ها باید با پیوست فرهنگی دنبال شود
 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنانی  به دیگر برنامه های وزارت ارتباطات پرداخت و گفت: دنبال کردن پیوست فرهنگی در انجام امور، یک از مهم ترین برنامه های وزارت ارتباطات  است.
 
وی در ادامه افزود: در این راستا با پژوهشگاه آی سی تی و حوزه علمیه قرارداد بستیم و پیوست فرهنگی در دست معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهوری است تا تصویب شود.
 
واعظی با تاکید براینکه با تاکید بر اینکه انجام امور باید با پیوست فرهنگی دنبال شود، افزود: دنیای مجازی هم یک فرصت و هم تهدید است لذا باید همانند هر فناوری جدیدی که وارد کشورمی شود بومی شود.
 
 وی با بیان اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، اظهارکرد: از آنجایی که مسئله ارزش ها و فرهنگ در ذات این نظام است انتظار این است که همه امکانات بر این مبنا قرار گیرد.
 
دولتی که از مردم فاصله بگیرد به بیراهه کشیده می شود
 
 وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات  با بیان اینکه دولتی که از مردم فاصله بگیرد به بیراهه کشیده می شود، تصریح کرد: در راستای گسترش فرهنگ  به دنبال این هستیم تا امور را به مردم واگذار کنیم و بدنه دولت کوچک شود.
 
واعظی در بیاناتی با اشاره به توافقات هسته ای، تصریح کرد: در این توافقات کشورکلیه حقوق هسته ای خود را حفظ کرد وتحریم های ظالمانه حذف شد واین به عنوان یکی از سخت ترین وعده هایی بود که دولت اجرایی کرد.
 
وی نگاه به آینده را از سیاست های دولت دانست و افزود:  با حمایت های رهبری و انس متقابل با مردم خوشبین هستیم که بتوانیم بر مشکلات فائق آییم که نمونه آن توفیقات درمذاکرات هسته ای حاصل شد.
 
 واعظی ادامه داد: ایران درمقابل دنیا نشست تا بحال نشده که کشوری ذیل فصل هفتم شورای ملل قرار بگیرد و بدون اینکه حکومتش عوض شود و با مذاکره از این قطعنامه خارج شود و لذا کار بزرگی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.