اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 16, 2015
7:50 یکشنبه، 25ام مردادماه 1394
کد خبر: 72687

وزیر ارتباطات: استفاده 20 میلیون مشترک از اینترنت ثابت در کشور

وزیر ارتباطات گفت: تعداد مشترکان اینترنت ثابت کشور در ابتدای دولت سه میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک بوده در حال حاضر به 20 میلیون مشترک رسیده است.
 
محمود واعظی، در جمع خبرنگاران، در خصوص اهداف سفر به خراسان جنوبی اظهار کرد: بررسی کمبودها و مسائل در حوزه ارتباطات و فناروری و بهره‌برداری از پروژه‌ها و گسترش زیرساخت‌های خراسان جنوبی از جمله اهداف سفر به خراسان جنوبی بود.
 
وی افزود: در سال گذشته 88 روستا در خراسان جنوبی از اینترنت بهره‌مند و 1350 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های پهنای باند استان هزینه شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر سه شهرستان قاین، بیرجند و طبس از اینترنت نسل سوم برخوردارند که در نظر داریم همچنین نسل سه را در شهرهای دیگر استان گسترش و نسل 4 را در استان اجرا کنیم.
 
واعظی با اشاره به تعهدات جدید این وزارتخانه گفت: تا پایان امسال 350 روستا استان به اینترنت پرسرعت متصل و مرکز پایش ملی شرق کشور در بیرجند تا یک سال آینده تاسیس خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: امروز گسترش زیرساخت‌های ICT کمک می‌کند خدمات گسترش و زیرساخت‌ها موجب توسعه می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: برخی از نقاط شهری و منطقه‌ای که پوشش مناسب تلفن همراه ندارد ترمیم خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید پهنای باند در کشور ۶۰۰ گیگابایت بر ثانیه بوده که امروز به دو هزار و ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه رسیده که تا پایان سال جاری پهنای باند اینترنت در کشور به 4 هزار گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات مسوول همه بخش‌های ICT کشور است، افزود: به بخش خصوصی هر اندازه پهنای باند بخواهد داده می‌شود چرا که بنا نداریم در همه کارها دولت تصدی‌گری کند بنابراین باید در نظر داشت که واگذاری اینترنت مخصوص بخش خصوصی است.
 
واعظی تاکید کرد: معاونت نظارت ما در همه استان‌ها دفاتر دارد و وظیفه دارد بر تمام شرکت‌های که اینترنت واگذار می‌کنند نظارت داشته باشد تا کم فروشی به مردم نکنند.
 
وی با اشاره به اینکه طرح واگذاری پروانه‌های جدید به شرکت‌های بخش خصوصی در قالب اپراتورهای خدمات تلفن ثابت در هفته دولت اجرایی می‌شود، خاطر نشان کرد: 28 شرکت در این زمینه ثبت نام کرده و پرونده آنان بررسی شده و تاکنون پنج شرکت پرونده آنان کامل شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.