اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 16, 2015
13:12 یکشنبه، 25ام مردادماه 1394
کد خبر: 72693

نسخه پیش از بتای فایرفاکس، وبسایت ها را از گردآوری اطلاعات کاربرانشان منع می کند

مرورگرهای مختلف دارای وضعیتی به نام Private Mode یا مد خصوصی هستند تا کاربران بومی را از دریافت اطلاعات بیش از اندازه در مورد عادات وبگردی شما باز دارند. اما خود سایت ها چطور؟ آیا راهکاری برای جلوگیری از [جاسوسی] آنها از کاربرانشان وجود دارد؟
 
پاسخ موزیلا به این پرسش مثبت است. این کمپانی به تازگی یک نسخه پیش از بتای فایرفاکس را منتشر کرده که مد به روزرسانی شده Private Browsing آن مانع از دنبال نمودن رفتار کاربران در فضای مجازی از طریق ابزارهای تحلیلی و سایت های اجتماعی می شود.
 
این اقدام قطعا می تواند به کسب و کار برخی از شرکت ها آسیب برساند، با این همه، موزیلا اعلام کرده در هر صورت برای کاربران بهتر است که به صورت پیش فرض از تیررس راداری وبسایت ها دور بمانند.
 
این کمپانی اعلام نموده که کاربرانش در صورت برخورد با هرگونه مشکل می توانند به بخش کنترل مرکزی مرورگر خود مراجعه نموده و تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی شان را تغییر دهند.
 
اما نسخه پیش از بتای فایرفاکس تنها از این لحاظ تغییر نکرده و تایید افزونه ها نیز به صورت پیش فرض به آن اضافه گردیده که به لطف آن، پلاگین های اجتماعی دانلود شده شما نمیتوانند تولبارهای ناخواسته را به مرورگرتان بیافزایند یا به هر طریق اطلاعات بیشتری را از شما دریافتن نمایند.
 
البته لازم به یادآوری است که امکان غیرفعال کردن این قابلیت ها همچون کروم برای شما فراهم خواهد بود. در هر حال، اگر احساس می کنید که حریم خصوصی شما در خطر است و باید هرچه سریعتر به این امکانات دسترسی داشته باشید توصیه می شود که این بیلد را دریافت نمایید، در غیر اینصورت بهتر است که تا زمان عرضه نسخه نهایی آن منتظر بمانید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.