اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 17, 2015
11:26 دوشنبه، 26ام مردادماه 1394
کد خبر: 72706

وزیر ارتباطات: اینترنت نسل ۴ در کشور گسترش می‌یابد

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شد، گفت: در تلاش هستیم اینترنت نسل ۴ را گسترش بخشیم.
 
 
محمود واعظی اظهار داشت: هدف از این سفر بررسی کمبود‌ها و افتتاح پروژه‌ها بود.
وی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌ها برای گسترش زیر ساخت‌ها کمک بسیار زیادی می‌شود، افزود: درسال 93 بیش از 950 کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی اجرا وپهنای باند واینترنت افزایش یافت.
 
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: سال گذشته حدود هزار و 350 میلیارد ریال هزینه سرمایه گذاری در این بخش انجام شده و تاپایان امسال هزار و 50میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشور انجام می‌شود.
 
واعظی با بیان اینکه در حال حاضرسه شهر بیرجند، طبس، قاین از اینترنت نسل 3 برخوردار هستند، افزود: بنا داریم اینترنت نسل 4 را گسترش دهیم.
 
وی با اشاره به مصوبات جلسه امروز در بیرجند اظهارد اشت: در جلسه امروز تعهدات جدیدی را قبول کردیم از جمله اینکه 350 روستا را تا پایان سال اینترنت بدهیم ومرکز پالایش ملی شرق کشور را در بیرجند راه اندازی کنیم.
 
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: از دیگر مصوبات جلسات امروز این بود بخش‌هایی که نیازمند فیبرنوری هستند را پوشش داده و بخشی از نقاط شهر که پوشش مناسب نداشتند را بهبود بخشیم.
واعظی افزود: پهنای باند در ابتدای دولت یازدهم 620گیگابایت بر ثانیه بود که امروز 2هزار 400 گیگ بر ثانیه و تا پایان سال به 4 هزار گیگ بر ثانیه برسد.
 
وی بیان داشت: تعداد مشترکان در ابتدای دولت نزدیک به 3 میلیون مشترک الان بیش از 20 میلیون مشترک داریم امیدواریم برخی از مشکلات که وجود دارد، رفع شود.
 
واعظی  با اشاره به برنامه‌های هفته دولت گفت: در هفته دولت تعدادی پروانه جدید به شرکت‌هایی که قرار است فعالیت گسترده در زمینه ارتباطات ثابت انجام دهند.
 
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: تا کنون28 شرکت ثبت نام کردند و تا الان 17 شرکت باقی مانده و 5 شرکت پرونده آن‌ها کامل شده که تعدادی در هفته دولت پروانه واگذار می‌شود و تحولی جدید در عرصه کسب وکار است.
 
واعظی افزود: اپراتور در بخش‌های فضای مجازی وتلفن همراه 51 شرکت واپراتور شرکت کردند که امیدواریم در بازده زمانی انجام شود افزایش شرکت‌ها سبب می‌شود تا کیفیت بهترشده و تعرفه‌ها پایین آید
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.