رگولاتوری

August 17, 2015
12:25 دوشنبه، 26ام مردادماه 1394
کد خبر: 72714

معاون وزیر ارتباطات: ارائه خدمات ارتباطی به روستاها بدون محدودیت

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: برای خدمت‌رسانی به روستاهای کشور بودجه خاصی در نظر گرفته شده، اما با این حال ما برای این حوزه محدودیت مالی قائل نمی‌شویم.
 
علی‌اصغر عمیدیان صبح امروز در همایش خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) به ارائه‌ی توضیحاتی درباره ارتباط رسانی به روستاهای مختلف کشور پرداخته و اظهار کرد: این الزام علاوه بر این‌که از سوی نهادهای بین‌المللی تخصصی مانند اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور (ITU) و پست (UPU) به عهده دولت‌ها گذاشته شده در اسناد بالادستی کشور از جمله سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌ پنجم توسعه نیز مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به مصوبه 156 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که در این خصوص تصویب شده گفت: در واقع فراهم کردن امکان مشارکت اقتصادی بخش عمومی غیردولتی، بخش تعاونی و بخش خصوصی در پروژه‌های USO از اهداف مهم این مصوبه به شمار می‌رود.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اشاره به این‌که پروژه‌های USO از سال 1390 تاکنون در کشور طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند، گفت: در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تامین تلفن خانگی برای روستاهای دارای جمعیت بیش از 20 خانوار با پوشش تلفن همراه از طریق رومینگ با اپراتورهای موجود، دسترسی به اینترنت و استفاده از فکس، تامین حداقل یک ارتباط (تلفن) عمومی برای روستاهای زیر 20 خانوار از جمله مواردی است که مورد توجه قرار گرفته و برای روستاهای بالای 70 خانوار جمعیت برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.
 
به گفته او برهمین اساس از سال 1390 تا 1393 در 1526 روستای بالای 20 خانوار تلفن خانگی با پوشش تلفن همراه و 645 روستای زیر 20 خانوار یک خط تلفن عمومی تعیین شده است.
 
عمیدیان همچنین متذکر شد: در طرح USO برای سال 1394 تامین تلفن خانگی برای روستاهای بالای 20 جمعیت در 900 روستای کشور، تامین حداقل یک خط تلفن عمومی برای روستاهای زیر 20 خانوار جمعیت در 400 روستا و دسترسی به اینترنت پرسرعت در 25 هزار روستای دارای تلفن خانگی پیش‌بینی شده است.
 
وی همچنین متذکر شد: علاوه بر این اهداف دیگری نیز پیش‌بینی شده که با همکاری اپراتور پوشش تلفن همراه در تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور و در جاده‌های منتهی به روستاهای با جمعیت بالای 100 خانوار مورد توجه قرار گیرد.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به این‌که ایجاد دفاتر ICT روستایی در روستاهای بالای 70 خانواری که این امکان در آنها اجرا نشده از دیگر طرح‌های مورد توجه است، توضیح داد: تجهیزات مورد نیاز برای اتصال به شبکه اینترانت در دفاتر آی سی تی 2000 روستا و تجهیز 1500 دفتر ICT روستایی برای ارائه‌ی خدمات پست بانک دیگر برنامه‌های طرح USO به شمار می‌رود.
 
عمیدیان همچنین خاطر نشان کرد: در نهایت تلاش ما بر آن است علاوه بر ارائه خدمات اینترنت به روستاها، خدمات باند پهن نیز ارائه شود و برهمین اساس تلاش‌های مختلفی در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌های این بخش صورت گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.