تلفن همراه

گوشی

August 18, 2015
9:05 سه شنبه، 27ام مردادماه 1394
کد خبر: 72742

نتایج بنچمارک پردازنده‌های نسل جدید اپل، سامسونگ، ال‌جی و انویدیا فاش شدند

تعدادی از پردازنده‌های آینده‌ی تولیدی شرکت‌های معروف تست بنچمارک Geekbench را گذرانده‌اند و نگاهی به آن‌ها نشان می‌دهد که پردازنده‌ی انویدیا در عملکرد تک هسته و پردازنده اکسینوس سامسونگ در عملکرد چند هسته‌ای صدرنشین هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا مروری به عملکرد پردازنده‌های نسل آینده داشته باشیم.
 
نتایج منتشر شده توسط تست بنچمارک Geekbench عملکرد برخی از مهم‌ترین پردازنده‌های نسل جدید را در قیاس با یکدیگر به نمایش می‌گذارد. نگاهی به این نمودارها نشان می‌دهد که پردازنده‌ی Denver 2 ساخت انویدیا در عملکرد تک هسته‌ای و پردازنده اکسینوس M1 در عملکرد چند هسته‌ای به ترتیب با امتیازات ۲۵۹۹ و ۷۴۹۷ صدرنشین هستند. امتیاز اکسینوی M1 با رقبا اختلاف فاحشی دارد و پردازنده‌ی کرین ۹۵۰ ساخت هواوی با امتیاز ۶۰۹۶ در رده‌ی دوم قرار دارد.
 
بنابر نمودار منتشر شده پردازنده A9 اپل به ترتیب امتیازات ۲۰۹۰ و ۳۵۶۹ را در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بدست آورده است. A9X اپل که به نظر می‌رسد در آیفون ۷ شاهد حضور آن باشیم، در بخش تک هسته ای امتیاز ۲۱۰۹ و در بخش چند هسته‌ای با نسل قبل خود اختلاف ایجاد کرده و امتیاز ۵۱۰۱ را بدست آورده است.
 
از دیگر اطلاعات فاش شده توسط این منبع می‌توان به نتایج تست بنچمارک سه پردازنده در GFXBench 3.0 Manhattan و Tyrannosaurus ودر حالت off-screen اشاره کرد. در تست بنچمارک منهتن تراشه انویدیا امتیاز ۱۱۷ فریم در هر ثانیه و در تست تیراناسوروس امتیاز ۲۰۶.۹ فریم در هر ثانیه را کسب کرده است. تراشه اکسینوس ام ۱ نیز در این تست‌ها به ترتیب امتیازات ۵۹.۴ و ۱۰۸.۹ فریم در هر ثانیه را ثبت کرده و پردازنده A9 اپل ۳۰.۳ و ۶۶ فریم در هر ثانیه را به نام خود ثبت کرده است.
 
بنابر اطلاعات منتشر شده پردازنده کرین ۹۵۰ با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید شده و مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP6 خواهد شد. به علاوه پردازنده NUCLUN 2 ال‌جی که توسط TSMC با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید می‌شود، مجهز به چهار هسته Cortex A72 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز خواهد شد. در نمودار پایین می‌توانید مقایسه عملکرد این پردازنده‌ها را مشاهده کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.