رسانه‌های اجتماعی

August 18, 2015
13:17 سه شنبه، 27ام مردادماه 1394
کد خبر: 72763

وبلاگ نویسی کنید؛ این خواسته جدید فیسبوک از کاربرانش است

مدتی پیش خبر دادیم که فیسبوک قصد دارد به محلی برای انتشار مقالات و ویدیوهای رسانه هایی مثل Buzzfeed، National Geographic و The New York Times تبدیل شود.
 
این شبکه اجتماعی حالا پا را از این هم فراتر گذاشته و سعی می کند با شبیه سازی یک پلتفرم وبلاگ نویسی، امکانات مورد نیاز در این زمینه را برای تک تک کاربران خود که به نویسندگی علاقه دارند فراهم کند.
 
اولین نشانه های این تغییرات را می توان در بخش Note های فیس بوک مشاهده کرد، نوشته های تازه برخی از کاربران در این بخش از حالت ساده و غیر جذاب پیشین خارج شده و با شباهت بیشتری نسبت به یک وبلاگ نمایش داده می شوند.
 
 
تغییراتی که از جمله آنها می توان به فونت خوش خوان و بزرگتر، عکس عریض و یک تیتر خوانا و مشخص در بالای مطلب اشاره کرد. یکی از سخنگویان فیسبوک اعلام کرده این شرکت با انجام چنین تغییراتی تلاش دارد نوشتن و خواندن متن های طولانی تر را در بخش Notes ساده کند.
 
کاربران در گذشته می توانستند نوشته های خود در بخش Notes را روی دیوار حساب کاربری خود منتشر کنند، اما بخش دیوار بعدا از فیس بوک حذف شد و افزایش محدودیت کاراکترهای قابل نوشتن در بخش Status به ۶۰ هزار کلمه در سال ۲۰۱۱ نیز تغییر دیگری بود که مانند تیر خلاصی بر پیکر بخش Notes فیسبوک عمل کرد.
 
 
کاربران علاوه بر مشکلات پیشین لازم بود برای رسیدن به بخش Notes مسیری طولانی در حساب کاربری خود طی کنند، آن هم برای نوشتن متن هایی که در نهایت تفاوت چندانی با یک Status معمول نخواهند داشت.
 
حالا اما با این تغییرات، جان تازه ای در کالبد بخش نوشته های متنی دمیده شده و فیسبوک امیدوار است بتواند با فراهم کردن شرایط مناسب برای نوشتن متن های طولانی تر، کاربران را از مراجعه به سایت هایی مثل Medium یا وبلاگ های شخصی بی نیاز کرده و هرچه افراد می خواهند را در خود فیسبوک در مهیا کند تا کاربران نیز زمان بیشتری برای حضور در این شبکه اجتماعی صرف نمایند.
 
در پایان لازم به ذکر است همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفتیم، این تغییرات هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارند و تنها برای برخی کاربران قابل مشاهده هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.