تلفن همراه

گوشی

August 20, 2015
7:59 پنجشنبه، 29ام مردادماه 1394
کد خبر: 72792

سامسونگ تحت فشار رقبا

شرکت سامسونگ پس از ناتوانی در شکست‌دادن رقبا به وسیله گوشی‌های هوشمند زیبا و رده‌بالا در اوایل امسال، مجددا با رونمایی از دو مدل جدید بازگشته، اما همان رویکرد قبلی را در پیش گرفته است.
 
سهم بازار سامسونگ که در سه ماه گذشته ١۴‌ درصد کاهش یافته، در روزهای اخیر نیز یک ‌درصد دیگر کاهش یافت. تصمیم سال گذشته اپل برای ارائه یک گوشی با نمایشگر بزرگ در کنار افزایش کیفیت گوشی‌های ارزان‌قیمت چینی نظیر هواوی و شیائومی، سامسونگ را تحت‌فشار قرار داده است.
 
سامسونگ اگرچه هنوز بزرگ‌ترین سازنده گوشی هوشمند در جهان است اما سهم بازار این شرکت در سه‌ماهه دوم از ٢۵‌ درصد در سال گذشته به ٢٢ درصد تنزل یافته است. همچنین سود این شرکت از تجارت گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم امسال ٣٨‌ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که دیگر بخش‌های این شرکت ازجمله تولید پردازنده روبه‌رشد است به‌طوری‌که افزایش ٨٣‌ درصدی سود تولید پردازنده تقریبا ضرر در بخش گوشی‌ها را جبران کرده است.
 
سامسونگ همچنین اخباری را درباره اپلیکیشن پرداخت موبایلی خود موسوم به «پرداخت سامسونگ» اعلام کرده و افزوده: این سرویس از ٢٨ سپتامبر در آمریکا در دسترس خواهد بود. اگرچه این اپلیکیشن با رقبای سرسختی همچون سیستم پرداخت اپل و سیستم پرداخت گوگل روبه‌روست اما سامسونگ توانسته بیشتر اپراتورهای بزرگ تلفن همراه را به بارگذاری این سرویس متقاعد کند و بر یک مانع بزرگ که می‌توانست عدم سازگاری کاربران را همراه داشته باشد، غلبه کند. گوشی‌های سامسونگ که از ٢١ آگوست عرضه خواهند شد، رقیبی برای آیفون ۶ پلاس و نمایشگر ۵,۵ اینچی این گوشی خواهند بود.
 
البته انتظار می‌رود اپل در ماه آینده جایگزینی را برای آیفون ۶ پلاس‌ رو کند. سامسونگ تقریبا با ارائه گوشی‌های سری نوت، فبلت‌ها را به بازار گوشی‌ها معرفی کرد و اکنون نسل پنجم این سری را عرضه خواهد کرد. اما اپل با عرضه آیفون بزرگ در کنار سیستم آی‌اواس و اکوسیستم رسانه‌های آی‌تونز به‌شدت موفق عمل کرده است. گوشی‌های سامسونگ همانند بیشتر رقبای چینی با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند.
 
خبر امیدوارکننده‌تر درباره این شرکت کره‌ای درواقع اعلام تاریخ آغازبه‌کار سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ است. سیستم پرداخت سامسونگ برتری فناوری قابل‌توجهی نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی دارد زیرا از فناوری شرکت لوپ که در فوریه آن را خریداری کرد، استفاده می‌کند. این به معنای این است که سیستم پرداخت سامسونگ تقریبا با تمام ماشین‌های صندوق پول موجود در جهان کار می‌کند درحالی‌که سیستم‌های اپل و گوگل فقط با ماشین‌های بی‌سیم بسیار مجهز که کمتر متعارف هستند، کار می‌کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.