سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 21, 2015
9:28 جمعه، 30ام مردادماه 1394
کد خبر: 72802

خانه‌ای هوشمندتر با روتر وای‌فای جدید گوگل

آن‌هاب از اپلیکیشنی که در حال حاضر برای سیستم عامل های اندروید و iOS موجود است، استفاده می کند و از طریق آن کاربر می تواند دستگاه های شبکه شده را مدیریت کند، میزان سرعتی که هر دستگاه دارد را مشاهده کند و اتصالات را اولویت بندی کند.
 
عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور – آیا فکر می کنید روترها دستگاه هایی پیچیده هستند؟ گوگل روتری به نام آن‌هاب (OnHub) را معرفی کرده و امیدوار است شکل گیری شبکه خانگی شما و دستگاه های متصل به آن را تسهیل کند. از نظر ظاهری، روتر آن‌هاب شبیه به اسپیکر "اکو"، محصول شرکت آمازون، است. به گفته گوگل، آن‌هاب روتری با فرآیند نصب، مدیریت و عیب یابی آسان است.
 
آن‌هاب از اپلیکیشنی که در حال حاضر برای سیستم عامل های اندروید و iOS موجود است، استفاده می کند و از طریق آن کاربر می تواند دستگاه های شبکه شده را مدیریت کند، میزان سرعتی که هر دستگاه دارد را مشاهده کند و اتصالات را اولویت بندی کند. این اپلیکیشن به عیب یابی مشکلات شبکه نیز کمک خواهد کرد و پیشنهاداتی را در صورت وجود مشکل اتصال ارائه می کند.
 
به گفته گوگل، طراحی استوانه ای آن‌هاب اجازه نفوذ هرچه بهتر سیگنال وای فای به نقاط مختلف خانه را می دهد. همچنین با توجه به طراحی ظاهری زیبا دیگر نیازی نیست تا آن را به واسطه ناهمخوانی با دکور خانه پنهان کنید و از این رو عملکرد وای فای تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
 
روتر آن‌هاب که طی همکاری گوگل با شرکت تی‌پی لینک تولید شده است دارای 13 آنتن داخلی است و از IEEE 802.11a/b/g/n/ac با سرعتی تا 1900 Mbps در فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. این روتر به صورت اتوماتیک بهترین کانال را برای ارسال سیگنال انتخاب می کند.
 
آن‌هاب از بلوتوث و زبان خانه هوشمند Weave گوگل پشتیبانی می کند و این شرکت معتقد است قادر به پشیبانی از دستگاه های خانه هوشمند در آینده خواهد بود. این روتر تنها دارای یک درگاه اترنت است و از این رو ممکن است برای کاربرانی که بیش از یک رایانه قدیمی فاقد کارت وای فای دارند، مشکل ساز باشد. همچنین، آن‌هاب به یک درگاه یواس‌بی 3.0 مجهز شده تا اتصال دیسک سخت اکسترنال یا چاپگر غیر بی سیم به آن امکان پذیر باشد.
 
پیش فروش روتر آن‌هاب در آمریکا با قیمت 199.99 دلار آغاز شده است و عرضه آن از سی و یکم آگوست در آمریکا و کانادا صورت می گیرد. هیچ خبری درباره عرضه جهانی این محصول تاکنون منتشر نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.