اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 22, 2015
13:02 شنبه، 31ام مردادماه 1394
کد خبر: 72846

JavaScript بهترین زبان برنامه‌نویسی جهان شد

مرکز GitHub آمارهایی منتشر کرده است که افزایش سرعت سازگاری با زبان‌های برنامه‌نویسی متن‌باز را نشان می‌دهد.انتشار اعداد و ارقام برمبنای  برنامه‌نویسی‌های صورت گرفته مبتنی بر مخزن کدهای GitHub چندان علمی محسوب نمی‌شود. ولی تا اندازه‌ای می‌تواند چشم‌انداز این عرصه را نمایان کند.

2- javascript programming language (1).jpg

آمارهای منتشر شده رشد نجومی استفاده از جاوا پس از سال ۲۰۰۸ میلادی را نشان داد و این مسئله را آشکار کرد که زبان برنامه‌نویسی جاوا از Ruby، PHP، Python و CSS محبوب‌تر است.
 
همچنین همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، JavaScript به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در جهان برگزیده شد و به صورت همزمان Ruby بخش اعظم محبوبیت خود را از دست داد. با این وجود ++C یکی از بزرگترین برندگان این عرصه رقابتی بود و توانست در رتبه هفتم بایستد.
 
در این میان دیگر زبان‌‌ برنامه‌نویسی موسوم به C از رتبه پنجم به نهم سقوط کرد و موقعیت PHP نسبت به قبل تقریبا بدون تغییر باقی ماند.
 
زبان برنامه‌نویسی CSS که در سال ۲۰۱۲ میلادی تقریبا هیچ سهمی از بازار را در اختیار نداشت، در سال ۲۰۱۵ توانست رتبه ششم را به دست آورد و در مقابل، زبان #C که سال گذشته در مقام دهم قرار داشت، به رتبه هشتم صعود کرد.
 
یکی از دلایلی که باعث می‌شود این اعداد و ارقام اهمیت داشته باشند این است که شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت با GitHub سازگار شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.