رسانه‌های اجتماعی

August 24, 2015
10:48 دوشنبه، 2ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72884

فیس بوک در هند چه می‌خواهد؟

فیس بوک در یک سال و نیم گذشته در هند سرمایه گذاری ویژه ای را انجام داده است.
 
از 50 میلیون دلاری که این شرکت برای سرمایه گذاری روی استارت آپ‌های (شرکتهای دانش بنیان نوپا) آسیایی صرف کرده 20 میلیون دلار صرف اپلیکیشنهای موبایلی در هند شده است.
 
دب لیو – رئیس بخش بازرگانی فیس بوک -به بیزینس اینسایدر می‌گوید: واقعا هیجان انگیز است که ببینیم این برنامه چطور از زمان شروع بویژه در هند پیشرفت داشته است.
 
امروزه بیش از 70 درصد توسعه دهندگانی که اپلیکیشن خود را با فیس بوک ادغام می‌کنند در خارج از آمریکا زندگی میکنند و در این میان هند بیشتر از هر کشور دیگری در جهان بزرگترین جامعه توسعه دهندگان بین المللی فیس بوک را در خود جای داده است. بیشتر از 75 درصد پرفروش‌ترین برنامه‌ها در هند با فیسبوک لینک هستند.
 
در حال حاضر بخش کوچکی از جمعیت هند آنلاین هستند اما همچنان پس از چین و آمریکا سومین جمعیت بزرگ کاربران اینترنت در جهان را تشکیل می‌دهد و از نظر ضریب نفوذ اینتزنت نیز همین رتبه را دارد.
 
فیس بوک در سال 2010 تنها هشت میلیون کاربر در هند داشت که این رقم اکنون به 132 میلیون نفر رسیده و این امر هند را به دومین کشور که بیشترین کاربر را در خود جای داده تبدیل می‌کند. در حال حاضر بیشترین کاربر فیس بوک (193 میلیون نفر) در آمریکا هستند.
 
اما این شرکت هنوز درست فکر نکرده که چطور در هند به درآمدزایی برسد.
 
تحلیلگران موسسه تحقیقاتی کانترریسرچ اخیرا به رویترز گفتند که برآورد کرده اند که فیس بوک در یک سه ماهه بتواند 15 میلیون دلار در هند درآمدزایی کند در حالیکه گوگل هم اکنون در هر سه ماهه 350 میلیون دلار در هند درآمد دارد.
 
فیس بوک هم اکنون در هر سه ماهه به ازای هر کاربر 15 سنت در هند درآمد دارد در حالیکه در آمریکا به ازای هر کاربر هفت تا هشت دلار کسب درآمد می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.