سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 27, 2015
10:18 پنجشنبه، 5ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72935

کانن لنز 35 میلی‌متر F/1.4 L II را معرفی کرد

کانن مدل جدید لنز 35 میلی‌متر F/1.4 L به نام EF 35mm F/1.4 L II را معرفی کرد. این لنز که پس گذشت 17 سال از معرفی EF 35mm F/1.4 L به بازار آمده، از یک فناوری نوین به نام «اپتیک شکستی طیف آبی» بهره می‌برد. طبق ادعای کانن، این فناوری بهتر از هر فناوری دیگری می‌تواند خطای رنگی را از بین ببرد. این لنز قرار است با قیمت 1800 دلار به فروش برسد.
 
لنز ۳۵ میلی‌متر F/1.4 L در سال ۱۹۹۸ به بازار آمد. این لنز هم اکنون با قیمتی در حدود ۱۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد که با توجه به وجود رقبای ارزان‌قیمت و با کیفیت‌تری مثل سیگما ۳۵ میلی‌متر F/1.4 DG HSM Art، در سال‌های اخیر خیلی حرفی برای گفتن نداشت. به هر صورت کانن که از چند سال پیش در حال کار کردن بر روی مدل جدید بود، بالاخره EF 35mm F/1.4 L II را معرفی کرد.
 
این لنز دارای ۱۴ المنت اپتیکی و ۹ تیغه‌ی دیافراگم است. کمترین فاصله‌ی فوکوس آن نیز ۲۸ سانتی‌متر است. طبق ادعای کانن، این لنز از نظر استحکام بدنه و مقاومت در برابر شرایط خاص محیطی مثل نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم‌تر از مدل قبلی است. این لنز به طرز محسوسی سنگین‌تر از مدل قبلی است و در حالی که مدل نخست، ۵۸۰ گرم وزن داشت، وزن این لنز به ۷۶۰ گرم می‌رسد.
 
EF 35mm F/1.4 L II نخستین لنز کانن است که از فناوری «اپتیک شکستی طیف آبی» (Blue Spectrum Refractive Optics) بهره می‌برد. کانن به این فناوری، BR Optics هم می‌گوید. این فناوری کاری می‌کند که بعضی از طول‌موج‌های نور که کانونی کردن آن برای اپتیک‌های کنونی مشکل است، منکسر و از بوجود آمدن خطای رنگی جلوگیری شود. المنت اپتیکی BR، به جای شیشه از مواد ارگانیک ساخته شده و در بین دو المنت اپتیکی معمولی قرار گرفته است.
 
هرچند که این لنز احتمالا کیفیت زیادی دارد، ولی به نظر می‌رسد که با قیمت ۱۸۰۰ دلاری، رقابت خیلی سختی با سیگما ۳۵ میلی‌متر F/1.4 DG HSM Art با قیمت ۹۰۰ دلار، داشته باشد. EF 35mm F/1.4 L II از دو ماه آینده به بازار می‌آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.