بانکداری و پرداخت الکترونیک

رگولاتوری

August 29, 2015
13:24 شنبه، 7ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72963

سرمایه‌گذاری 7500 میلیارد تومانی در بخش ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو سال گذشته 7500 میلیارد تومان در بخش ارتباطات سرمایه گذاری شده است که دو میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت و بیش از 5000 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین شده است.
 
محمود واعظی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: تلاش دولت این است که بین ملت و دولت همکاری، همدلی و همزبانی ساری و جاری باشد؛ چرا که همکاری دولت و مسوولان برای پیشبرد کارها بسیار ضروری است.
 
وی همچنین به همکاری دولت و مردم تاکید کرد و گفت: دولت معتقد است که بدون همکاری مردم کاری از پیش نمی‌رود به همین منظور تلاش می‌کند که اعتماد میان مردم و دولت همیشه حفظ شود.
 
او همچنین به امنیت ایران اشاره کرد و افزود: در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که بسیاری از کشورها از امنیت برخوردار نیستند اما با وجود ولایت فقیه و رهنمودهای ایشان امنیت در این کشور برقرار است.
 
وی ایجاد آرامش و ثبات در جامعه و مسئله وفاق ملی را مهم برشمرد و گفت: حقوق شهروندی یکی از موضوعات مهمی است که به جد توسط دولت پیگیری می شود؛ چرا که همه مردم با هر تفکر، اندیشه و قومیتی نیازمند حقوق شهروندی هستند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: صداقت اساس کار دولت تدبیر و امید است و دولت تلاش می‌کند دستاوردها و مشکلات را با مردم در میان بگذارد.
 
او همچنین اجرا کردن قانون انتشار و دسترسی به اطلاعات را از دیگر سیاست‌های دولت تدبیر و امید دانست و یادآورشد: در دنیایی زندگی می‌کنیم که دسترسی به اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار است و دولت برای مردم این حق را قائل است که به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
 
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات پیش روی دولت اشاره کرد و گفت: وقتی دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد کشور در حوزه اقتصادی و روابط خارجی با مشکلات بسیاری مواجه بود اما در این دو سالی که از عمر دولت می‌گذرد تلاش شده است که مشکلات اقتصادی مردم حل شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مهار تورم اشاره کرد و گفت: دولت معتقد به بهبود فضای سرمایه‌گذاری است و قصد تصدی‌گری ندارد و زیرساخت‌های سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.
 
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرف دو سال گذشته سرمایه گذاری داخلی سه و نیم درصد رشد داشته است.
 
وی همچنین به لایحه خروج از رکود اشاره کرد و گفت: این لایحه با اولویت در مجلس به تصویب رسید و دولت نیز از ۲۳ آیین نامه این لایحه ۲۰ لایحه را تصویب کرده است.
 
واعظی در ادامه به صادرات غیر نفتی اشاره کرد و گفت: صادرات غیر نفتی در سال گذشته با ۱۹ درصد رشد همراه بود و صادرات محصولات غیر نفتی به ۵۰ میلیارد دلار رسید که این رقم بی‌سابقه بوده است.
 
وی همچنین به رتبه محیط کسب و کار ایران در جهان اشاره کرد و گفت: رتبه ایران در جهان از ۱۵۳ به ۱۳۰ رسیده است و امیدواریم تا پایان سال ۲۰ پله کاهش یابد.
 
او در ادامه به طرح‌های نیمه کاره در کشور اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته 8000 طرح نیمه کاره تکمیل شده است و ساماندهی طرح‌های نیمه کاره در حوزه کشاورزی، ساختمانی و غیره در دستور کار است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کشور در حال آمادگی بعد از دوره تحریم است، گفت: عرضه گاز در مناطق دورافتاده ۱۲ درصد رشد داشته است و همچنین در زمینه مسکن مهر با ۸۷ درصد رشد پیشرفت فیزیکی مواجه هستیم.
 
واعظی همچنین از طرح تحول سلامت سخن به میان آورد و گفت: در گذشته سهمیه پرداختی مردم در حوزه بیمه ۳۷ درصد بود که در حال حاضر به چهار و نیم درصد کاهش پیدا کرده است و در سال جاری برای ۱۰ میلیون نفر دفترچه بیمه صادر شده است.
 
واعظی به سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: پس از توافق هسته‌ای افکار عمومی جهانی نسبت به ایران تغییر کرده و مثبت شده است.
 
وی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل قصد دارند چهره ایران را در نزد جهان امنیتی جلوه دهند ولی پس از توافق هسته‌ای همه جهانیان به قصد شوم آنها پی برده‌اند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توافق هسته‌ای را یک پیروزی بزرگ خواند و افزود: این پیروزی متعلق به یک جناح و گروه خاص نیست و متعلق به ملت ایران است.
 
او پیروزی در توافق هسته‌ای را مدیون حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: جهانیان به این نکته پی برده‌اند که ایران صلح طلب است و تهدیدی برای منطقه نیست.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت‌های انواع خدمات مخابراتی در کشور فراهم است و در ۳۰۰ شهر کشور نسل سوم و چهارم وجود دارد و پهنای باند اینترنت کشور چهار برابر شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در استان البرز ۲۸۰ کیلومتر فیبر نوری بهره برداری شده است و ظرفیت شبکه در این استان پنج برابر شده است.
 
وی اضافه کرد: چهار میلیون نفر در این استان از تلفن همراه استفاده می‌کنند.
 
واعظی با اشاره به اینکه ۱۴۴ روستا در استان البرز از خدمات اینترنت برخوردار هستند، گفت: تا پایان سال جاری ۱۸۳ روستای دیگر از اینترنت برخوردار خواهند شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان به خدمات پست بانک اشاره کرد ویادآورشد: پست بانک تلاش می‌کند در روستاهای استان خدمات ارائه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.