اپلیکیشن

تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

August 30, 2015
11:13 یکشنبه، 8ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72982

افزایش 5 برابری ارتباط خانواده‌ها مبتنی بر ابزارهای موبایلی

این روزها ابزار ارتباطی فراوانی موجود است؛ ولی با این وجود کاربران ترجیح می‌دهند کمتر صحبت کنند و ارتباطات خود را مبتنی بر متن انجام دهند. با این وجود فرزندان همچنان نیازمند آن هستند تا با والدین خود ارتباط چهره به چهره داشته باشند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اگر تاثیرات فناوری ارتباطی بر خانواده‌های مدرن برای شما هم عجیب است، توصیه می‌شود نتایج حاصل از بررسی جدید مرکز تحقیقاتی ConsumerLab اریکسون را مطالعه کنید.

این مرکز به تازگی گزارشی را با عنوان «آوردن خانواده‌ها در کنار یکدیگر» بر تاثیرات فناوری‌های ارتباطی روی خانواده‌ها تاکید کرده است و نشان می‌دهد که خانواده‌های امروزی چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کند و نحوه تعامل با افراد و استفاده از فناوری‌های مختلف در آنها چگونه است.

شرکت اریکسون برای به دست آوردن نتایج مورد توجه خود 1005 خانواده آمریکایی را در منطقه سانفرانسیسکو مورد بررسی قرار داد و نحوه تعامل آنها با فناوری را مشخص کرد. در پایان این بررسی معلوم شد در بسیاری از خانواده‌ها ابزارهای ارتباطی نظیر واتس‌اپ، وایبر و تلگرام به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این بررسی نشان داد میزان استفاده از ابزارهای مذکور برای برقراری ارتباط با خانواده‌ها 5 برابر و برای برقراری با کودکان 8 برابر بیشتر از ارتباطات معمولی است. از بین خانواده‌هایی که در این بررسی شرکت کردند 72 درصد توضیح دادند که محدود شدن استفاده از تلفن همراه را به عنوان یک روش تنبیه برای فرزندان خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است مرکز تحقیقاتی ConsumerLab اریکسون بررسی خود را به صورت سالانه روی 100 هزار نفر در 40 کشور مختلف انجام می‌دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.