تلفن همراه

گوشی

August 31, 2015
14:23 دوشنبه، 9ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72991

دوربین جلوی آیفون جدید تقویت می‌شود

یک قطعه فاش شده که به نظر می‌رسد متعلق به آیفون بعدی اپل است نشان می‌دهد که دوربین جلویی این گوشی برای گرفتن سلفی‌های بهتر، چت ویدئویی بهتر و قابلیتهای ویدئویی حرکت آهسته نسبت به آیفون شش بزرگتر خواهد بود.
 
این قطعه توسط یکی از کارشناسان صنعت تلفن همراه بررسی شده و به نظر می‌رسد صفحه جلویی آیفون جدید خواهد بود.
 
مارک گرومان، کارشناسی که این قطعه را بررسی کرده می‌گوید این قطعه متعلق به آیفون جدید است که شباهت زیادی به آیفون شش دارد و از فن آوری فورس تاچ بهره خواهد برد.
 
با این فن آوری گوشی تشخیص می‌دهد که فشار وارده بر نمایشگر چقدر است و براساس آن واکنش نشان می‌دهد. این قابلیت برای انواع امکانات مفید و موثر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد که نمایشگر گوشی را همانند یک دکمه بفشارند تا فرامین متفاوتی را نسبت به لمس نمایشگر صادر کنند.
 
شرکت اپل این موضوع را تایید نکرده اما تحلیلگرانی که به‌طور منظم زنجیره عرضه این شرکت را رصد می‌کنند و خبرنگارانی که اطلاعات دقیقی از این شرکت دارند همگی گفته‌اند شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهد فناوری فورست تاچ در حال ورود به آیفون است.
 
فورس‌تاچ قابلیت جدیدی است که شرکت اپل به برخی از محصولات خود نظیر ساعت هوشمند، مک‌بوک جدید و مدل‌های جدید مک‌بوک پرو اضافه کرده است.
 
برای مثال می‌توانید با فشردن نمایشگر ساعت اپل تصویر پس زمینه آن را تغییر دهید یا با فشار مختصری روی پد لمسی مک‌بوک جدید فورا یک‌سری کارها نظیر افزودن یک رخداد به تقویم یا پیش نمایش یک لینک در "سافاری" را انجام دهید.
 
فناوری فورس‌تاچ می‌تواند مهم‌ترین محصول اپل را به‌طور اساسی دگرگون کند. همانند فناوری تاچ‌ آی‌دی که نحوه بازکردن قفل آیفون و پرداخت پول اپلیکشن‌ها را تغییر داد، فورس‌تاچ می‌تواند تجربه کار با آی اُ اس را آسان‌تر کند.
 
به همین دلیل است که حتی در شرایطی که شرکت اپل هنوز آیفون جدید خود را معرفی نکرده است برخی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای ای اُ اس در حال کار روی این موضوع هستند که فورس‌تاچ چگونه می‌تواند برای ارتقای اپلیکیشن‌های آنها مورد استفاده قرار بگیرد.
 
دوربین آیفون بعدی اپل یک حسگر بزرگتر خواهد داشت که می‌تواند نور بیشتری را جذب کند و لنز خاصی برای همکاری با این حسگر ارتقا یافته طراحی شده است.
 
این به معنی این است که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آیفون 6 اس تصاویر باکیفیت تری را نسبت به آیفون شش ثبت خواهد کرد.
 
یک منبع آگاه به زنجیره عرضه اپل به بیزینس اینسایدر گفت: اپل در حال حاضر به تامین کنندگان خود لنزهای پنج عنصری را برای آیفون شش اس سفارش می‌دهد که برای همکاری با حسگرهای دوربین 12 مگاپیکسلی طراحی شده‌اند. گفته می‌شود این قطعات در مرحله تولید انبوه هستند.
 
منظور از عنصر در لنز دوربین آیفون لایه ای از پلاستیک است که بخشی از کل لنز را در یک دوربین تشکیل می‌دهد.
 
شایعات حاکی از اینست که آیفون شش اس یک دوربین 12 مگاپیکسل خواهد داشت ولی جزئیات بیشتری درباره این گوشی منتشر نشده است.
 
یک منبع آگاه در زنجیره عرضه اپل گفت: اگرچه لنز آیفون شش اس همانند آنچه در دوربین آیفون کنونی وجود دارد از پنج عنصر ساخته خواهد شد ولی مشخصات بالاتری خواهد داشت تا با حسگر دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سازگار باشد. حسگر آیفون کنونی هشت مگاپیکسل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.