سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 31, 2015
14:37 دوشنبه، 9ام شهریورماه 1394
کد خبر: 72995

نگاه اینتل به افق‌های نوین کاری

مدیر شرکت اینتل در سخنان خود بیان می‌کند این شرکت باید در تمامی زمینه‌ها مشغول به فعالیت باشد و محصولات این شرکت باید در هر مکان و هر پیشه‌ای وجود داشته باشند.
 
مدیر شرکت اینتل در نشست توسعه‌دهندگان، سخنان بسیار جالبی را درباره اهداف آینده این کمپانی بزرگ به زبان آورد. در این نشست، برایان کرانیچ، مدیر ارشد اجرائی این شرکت، به‌وضوح اعلام کرد اینتل قصد دارد ساختارهای فعلی را متحول کرده و برای مواردی به غیر از پردازنده نیز شناخته شود.
 
این اقدام کرانیچ را می‌توان اقدامی هوشمندانه دانست، زیرا بازار کامپیوترهای خانگی در حال سقوط است و به‌نظر نمی‌رسد در این بازار شاهد رشد مجدد باشیم و در عرصه رقابت بر سر پردازنده‌های همراه نیز شرکت‌هایی مانند ARM از اینتل پیشی گرفته‌اند. به‌این‌ترتیب، این شرکت کهنه‌کار خواهد توانست به بقای خود ادامه دهد.
 
طبق گزارش رایورز، آغاز فرایند حضور اینتل در بازارهایی به‌غیراز پردازنده‌ها به چندسال گذشته بازمی‌گردد و در طول این مدت این شرکت در رده محصولاتی مانند فناوری‌های پوشیدنی، فعالیت چشمگیری داشته و حتی چند شرکت را نیز در این‌راستا خریداری کرده است. البته بزرگ‌ترین بازاری که اینتل به آن چشم دوخته، بازار اینترنت اشیا است و به همین دلیل نیز کرانیچ معتقد است اینتل باید در تمامی محیط‌ها حضور داشته باشد.
 
او در سخنان خود با اشاره به این موضوع، برای تأکید گفته‌های خود اعلام کرد اینتل باید حتی در چوب‌های گلف نیز ردپایی از فناوری‌های خود برجای نهاده باشد. از دیگر بازارهای مورد علاقه کرانیچ می‌توان به بازار اسکن سه‌بعدی و برداشت عمقی تصاویر اشاره کرد که این بازار با توجه به آینده روشن و نداشتن رقبای متعدد، می‌تواند بازاری ایده‌آل برای شرکت اینتل محسوب شود و آینده این شرکت را تضمین کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.