رگولاتوری

August 31, 2015
16:48 دوشنبه، 9ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73001

لزوم آگاهی مدیران پروژه‌های فناوری اطلاعات

به اعتقاد کارشناسان مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات چالش‌برانگیز است و مدیران این پروژه‌ها باید به تمام جنبه‌های برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی، ازجمله تعیین آرمان، سازمان‌دهی، مدیریت هزینه و منابع، مدیریت تغییر و تحویل خروجی‌ها و موارد لازم به ذی‌نفعان پروژه آگاه باشند.
 
معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران معتقد است زمانی که پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در بستر چارچوب دولتی پیاده‌سازی می‌شود، وظایف مدیران پروژه پیچیده‌تر می‌شود.
 
به اعتقاد رضا باقری اصل دولت‌ها آرمان‌های توسعه‌ای فراگیری دارند و سازمان‌های دولتی برای رسیدن به آرمان‌های ارائه خدمات و تعهداتشان، طرح‌های خود را دنبال می‌کنند و پروژه‌ها و برنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با این اهداف و تعهدات هم‌راستا باشند. به‌علاوه، ذی‌نفعان مختلف پروژه‌ها و برنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ازجمله افراد منتقد، توقعات بالایی دارند.
 
در این زمینه چندی پیش کارگاه مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات در تئوری و عمل برگزار شد و در این کارگاه چالش‌های منحصربه‌فرد برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بررسی و حوزه‌های مهم دانش در مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، هم‌چنین فازهای مختلف مدیریت پروژه و فرآیندهای مربوط به هر فاز موردبحث قرار گرفت.
 
تاکنون سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌منظور توسعه کمی و کیفی الزامات و کاربردهای اساسی فاوا برای نهادها و ارگان‌های دولتی و انتقال دانش روز دنیا در این حوزه اقدام به برگزاری سه کارگاه آموزشی با همکاری APCICT کرده است.
 
در این کارگاه‌های آموزشی جدیدترین مسائل در حوزه فناوری اطلاعات مطرح شد و از مدیران ارشد و کارشناسان سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی دعوت به‌عمل‌آمده بود تا با مهم‌ترین سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا آشنا شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.