اپراتورها

تلفن همراه

September 1, 2015
9:52 سه شنبه، 10ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73029

مدیر عامل اپراتور سوم ارتباطی: مشترکان رایتل تا پایان سال به ۱۰ میلیون می‌رسد

مدیر عامل اپراتور سوم موبایل گفت: اکنون بیش از شش میلیون و ۱۲۰ هزار سیم‌کارت فروخته شده داریم که تا پایان سال به بیش از ۱۰ میلیون سیم‌کارت می‌رسد.
 
 
سید مجید صدری در مراسم ارتقای آزمایشی پروانه اپراتور سوم ارتباطی با بیان اینکه رایتل کاملا وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و 100 درصد دولتی است، اظهار کرد: فعالیت تجاری ما هم‌زمان با ولادت امام رضا (ع) در سال 90 آغاز شد و امروز در دهه کرامت شاهد ارتقای پروانه به نسل چهارم ارتباطی هستیم.
 
وی با تشکر از وزیر ارتباطات بابت اجرای رومینگ ملی، ابراز کرد: با اجرای این طرح شبکه رایتل گسترش یافت. افتخار می‌کنیم که 80 درصد مشترکان‌مان در حوزه دیتا هستند و با 20 کشور جهان خدمات رومینگ داریم.
 
او افزود: امسال برای ایام حج تمتع برخلاف سال‌های گذشته که مکالمات را دقیقه‌ای حساب می‌کردیم و موجب نارضایتی برای برخی حجاج بود، روال صورتحساب را به درخواست آقای قاضی عسگر ثانیه‌ای کردیم. برنامه ویژه‌ای نیز برای ایام اربعین حسینی داریم.
 
مدیر عامل رایتل به تأمین فرکانس این اپراتور اشاره کرد و گفت: یک مگاهرتز از فرکانس باند 900 خالی بود که آن را تأمین کرده و ظرفیت را از 9 به 10 مگاهرتز رساندیم.
وی با اشاره به ظرفیت مرکز تماس این اپراتور که قابلیت پاسخگویی 480 تماس به صورت همزمان را دارد، عنوان کرد: برای توسعه خدمات خود با 18 شرکت ایرانی همکاری می‌کنیم و مجموعا با پنج هزار شرکت داخلی قرارداد همکاری در تمامی زمینه‌ها داریم.
 
او با اشاره‌ای به وضعیت شبکه اپراتور سوم گفت: سال 92 نزدیک به 926 سایت داشتیم که اکنون به 3000 سایت رسیده و بنا داریم تا پایان سال 4094 سایت 3G و 500 سایت LTE داشته باشیم.
صدری با اشاره به اینکه رایتل بیشترین پوشش 3G را در کشور دارد، گفت: اکنون خدمات ما در 322 شهر پوشش دارد که تا پایان سال به 407 شهر می‌رسد.
 
وی در ارتباط با سیم‌کارت‌های فروخته شده این اپراتور نیز عنوان کرد: اکنون بیش از شش میلیون و 120 هزار سیم‌کارت فروخته شده داریم که تا پایان سال به بیش از 10 میلیون سیم‌کارت می‌رسد. 350 هزار مشترک فعال در سال 92 به چهار میلیون و 500 هزار مشترک فعال در سال جاری رسیده و در نظر داریم این تعداد را به 7 میلیون و 480 هزار برسانیم.
 
او با اشاره به اینکه مصرف دیتای ماهانه ما 3200 ترابایت است، ابراز کرد: این میزان حاکی از رشد 10 برابری نسبت به سال 92 است.
صدری درباره برنامه LTE رایتل گفت: در نظر داریم تا پایان سال در 15 شهر اصلی خدمات LTE را راه‌اندازی کنیم و 500 هزار مشترک در این حوزه را هدف‌گذاری کرده‌ایم. تا پایان سال 96 خدمات این حوزه به 82 شهر توسعه می‌یابد.
 
مدیر عامل اپراتور سوم ارتباطی با بیان اینکه رقبای رایتل اپراتورهایی هستند که هر کدام بیش از 40 میلیون مشترک فعال دارند، ابراز کرد: همراه اول بیش از 13 سال انحصار داشته و می‌توانسته از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند و از طرفی یکی از سهامداران ایرانسل اپراتور MTN است که در 23 کشور دنیا خدمات اپراتوری می‌دهد.
 
وی با اشاره به تبعاتی که سایت اصلی رایتل در پارس الکتریک داشت، گفت: دو سایت دیگر در اصفهان و تبریز راه‌اندازی کرده‌ایم و در نظر داریم جاهاییکه زیرساخت مناسب وجود داشته باشد، سایت راه‌اندازی کنیم تا از منظر پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات احتمالی ایمن باشیم.
صدری در پایان خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی SOC (مرکز عملیات امنیت) مبتنی بر تکنولوژی و توان بومی درصدد هستیم تا تمامی وقایع شبکه را رصد کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.