رگولاتوری

September 1, 2015
13:44 سه شنبه، 10ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73033

تغییرات در هیات مدیره مخابرات/ معرفی نمایندگان دولت تا یک ماه دیگر

مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ایران صبح امروز برگزار شده و در قالب آن نمایندگان حقوقی دولت در این تیم انتخاب شده و مکلف به معرفی نمایندگان اصلی دولت ظرف 30 روز آتی شدند.
 
مجمع عمومی عادی شرکت مخابرات ایران به صورت فوق‌العاده با حضور ۹۶.۲ درصد سهامداران این شرکت، صبح امروز برگزار شد.
 
در این مجمع که با هدف تکمیل اعضای دولتی هیات مدیره شرکت مخابرات ایران برپا شد، نمایندگان حقوقی دولت در هیات مدیره این شرکت معرفی شده و بر این اساس شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت اصفهان و وزارت امور اقتصاد و دارایی، به عنوان نمایندگان حقوقی دولت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تعیین شدند.
 
در مجمع مذکور، به رغم اینکه سهامدار عمده مخابرات ایران (شرکت توسعه اعتماد مبین) قادر بود برای انتخاب نمایندگان حقوقی دولت نیز تصمیم‌گیری و اعلام کاندیداتوری کند اما این شرکت از کاندیداتوری برای نمایندگان حقوقی دولت انصراف داد تا شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت اصفهان به نمایندگی از سهام عدالت و وزارت امور اقتصاد و دارایی به نمایندگی از دولت، برای هیات مدیره مخابرات اعلام کاندیداتوری کنند.
 
در ابتدای این جلسه، داود زارعیان ، مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران با تشکر از حضور حداکثری سهامداران در این مجمع اعلام کرد: هدف سهامدار عمده، تعامل با دولت است و اگر الزام قانونی نبود، شاید این مجمع برگزار نمی شد.
 
«طبق ماده 30 اساسنامه شرکت مخابرات ایران عدم حضور هر یک از اعضای هیات مدیره یا نماینده وی بیش از چهار جلسه متوالی یا شش جلسه متناوب در طول یک سال شمسی بدون عذر موجه، خود به خود موجب سلب عضویت وی در هیات مدیره می شود. تشخیص موجه بودن غیبت نیز برعهده هیات مدیره است و باید در مجمع در این خصوص تصمیم گیری شود.»
 
از سوی دیگر طی ماه‌های گذشته و به دنبال تغییر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که در جلسه‌ای بدون حضور نمایندگان دولت در هیات مدیره این شرکت انجام شده بود، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی و سهام عدالت در دیگر جلسات هیات مدیره حضور پیدا نکرده‌ بودند و بر این اساس طبق اعلام روابط عمومی مخابرات، غیبت‌های آنها به 9 مورد رسیده بود.
 
بدین ترتیب شرکت مخابرات از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تکمیل اعضای هیات مدیره خود در تاریخ 19 مردادماه خبر داده بود که این مجمع نیز در تاریخ مذکور برگزار نشده و برگزاری آن به امروز موکول شد.
 
پیش از این نصرالله جهانگرد به عنوان نماینده وزارت اقتصاد و دارایی و محمد روح‌اللهی به عنوان نماینده سهام عدالت در هیات مدیره شرکت مخابرات حضور داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.