سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 2, 2015
19:00 چهارشنبه، 11ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73072

کامپیوتر خود را به راحتی سر هم کردن لگو ارتقا دهید

شرکت ایسر در راستای رویداد IFA امسال، از کامپیوتری رونمایی کرده که از بلوک‌هایی تشکیل شده است. هر کدام از این بلوک‌ها قابلیتی به کامپیوتر اضافه می‌کنند.
 
ساخت و جمع‌آوری یک کامپیوتر دلخواه و شخصی‌سازی شده به لطف پروژه‌هایی مثل «پروژه‌ی آرا» گوگل در حال محبوب شدن است. شرکت ایسر هم امروز ایده‌ای از ساخت یک کامپیوتر ساده را ارایه کرده است. کامیپوتری که ایسر از آن رونمایی کرد، Revo Build نام دارد و از بلوک‌های مکعبی‌شکل ساخته شده است. ساختار این کامپیوتر به‌گونه‌ای است که می‌توان با افزودن بلوک‌های بیشتر روی آن، قابلیت‌های‌اش را بیشتر کرد.
 
قطعه‌هایی مربعی شکلی از لگو را تصور کنید که روی هم سوار می‌شوند و ایده‌ی کامپیوتر Revo Build را متوجه می‌شوید.
ایسر قطعه‌هایی که روی این کامپیوتر سوار می‌شود را «بلوک» نامیده است. قرار است این بلوک‌ها فعلا قابلیت‌هایی مثل حافظه‌ی بیشتر، بلندگو، کارت گرافیک، ویدیوی پروژکتور و هم‌چنین میکروفون باشد. ایسر می‌گوید که بلوک‌های بیشتری هم خواهد ساخت، اما حرف بیشتری درباره‌ی آن‌ها نمی‌زند.
 
بلوک اصلی این کامپیوتر یک مکعب با ابعاد 12 سانتی‌متر است. این کامپیوتر قدرت چندان زیادی هم ندارد؛ پردازنده‌اش یک اینتل پنتیوم یا سلرون است؛ طوری که حتی اگر هم قطعه‌های‌اش را با استفاده از بلوک‌ها ارتقا دهید، باز هم چیز زیادی نصیب‌تان نمی‌شود. این کامپیوتر می‌تواند تا 8 گیگابایت حافظه‌ی RAM داشته باشد. هنوز هم معلوم نیست که بلوک کارت گرافیک‌اش قرار است چه کارتی را در خود جای دهد.
 
این کامپیوتر سه ورودی USB 3.0، یک خروجی HDMI و یک خروجی DisplayPort دارد.
ایسر از قیمت بلوک‌ها حرفی نزده، اما گفته است که می‌خواهد کامپیوتر اصلی Revo Build را تا مهر ماه با قیمت 200 یورو در اروپا، خاورمیانه و افریقا عرضه کند.
شرکت Razer هم قبلا ایده‌ای مثل کامپیوتر جدید ایسر را ارایه داده بود. با این حال ایده‌ی Razer که Project Chrisitne نام داشت، فقط در حد طرح باقی ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.