تبلت

تلفن همراه

September 2, 2015
19:41 چهارشنبه، 11ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73077

لنوو تبلتی شبیه به مایکروسافت Surface معرفی کرد

شرکت لنوو به مناسبت نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی IFA 2015 از تبلت «آیدیاپد» Miix 700 رونمایی کرده که شباهت چشمگیری به تبلت‌های Surface مایکروسافت دارد.
 
لنوو محصول جدید خود با نام تجاری ideapad Miix 700 را با عبارت‌های «تفاوت مشهود» و «طراحی پیش‌رو» معرفی می‌کند؛ اما به وضوح مشخص است که در طراحی این دستگاه از تبلت مایکروسافت Surface ایده گرفته شده است.
 
دستگاه Miix 700 یک تبلت 12 اینچی است که در قسمت پشتی یک جک قابل تنظیم دارد. این ویژگی‌ها شباهت زیادی به مایکروسافت Surface Pro 3 دارد.
اولین شباهتی که توجه را به خود جلب می‌کند، جک قابل تنظیم آن است. لولای Miix 700 یکی از جالب‌ترین جنبه‌های این تبلت به شمار می‌رود. لنوو این تبلت را «واچ‌بند» (watchband) نام‌گذاری می‌کند و نحوه‌ی عملکرد آن مشابه لولاهای Yoga هستند که در تلبت‌های قابل تبدیل این شرکت دیده می‌شود. همچنین این لولاها بسیار شبیه به Surface Pro 3 عمل می‌کنند؛ اما به اندازه‌ی تبلت‌های مایکروسافت مقاوم و محکم به نظر نمی‌رسند.
 
گذشته از جک مشابه، لنوو صفحه‌کلیدی طراحی کرده که حتی به کمک آهنربا به صفحه‌ی نمایش Miix 700 می‌چسبد. این دقیقا همان کاری است که مایکروسافت برای صفحه‌کلید Surface Pro 3 انجام داد تا استفاده از آن راحت‌تر شود. اما صفحه‌کلید لنوو ضخیم‌تر و حجیم‌تر است. حتی یک استایلس هم وجود دارد که در یک درگاه اضافی جای می‌گیرد. با وجود جک، صفحه‌کلید و استایلس مشابه، تشخیص Miix 700 و Surface Pro 3 از هم کمی دشوار می‌شود. البته قبلا هم تقلیداتی از روی تبلت Surface صورت گرفته بود، اما این اولین باری است که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان کامپیوتر شخصی در جهان دست به چنین کاری زده است.
 
لنوو تبلت Miix 700 را به پردازنده‌های سری Skylake اینتل مجهز می‌کند. این دستگاه مدل‌هایی مجهز به پردازنده‌ی Core m7 اینتل و تا 8 گیگابایت رم هم خواهد داشت. همچنین امکان اضافه کردن سیستم ارتباط شبکه‌ای LTE و دوربین سه بعدی RealSense اینتل هم وجود دارد. لنوو در نظر دارد آیدیاپد Miix 700 را با قیمت حداقل 699 دلار در آبان ماه عرضه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.