رگولاتوری

September 2, 2015
20:53 چهارشنبه، 11ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73079

رئیس سازمان تنظیم مقررات: درخواست 51 شرکت برای دریافت موافقت نامه اصولی اپراتور مجازی

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با بیان اینکه، تاکنون 51 درخواست برای دریافت موافقت نامه اصولی اپراتور مجازی به این سازمان ارائه شده است، گفت: صدور پروانه به این شرکت ها منوط به کسب توافق با اپراتورهای موجود است.
 
 
علی اصغر عمیدیان در خصوص زمان ورود اپراتور مجازی تلفن همراه به کشور نیز افزود: در سال جاری، نخست موافقت اصولی اپراتورهای مجازی صادر می شود.
 
وی با اشاره به اینکه، بررسی درخواستها شروع شده است، صدور پروانه را منوط به توافق با اپراتورهای موبایل عنوان کرد و اظهار داشت: پس از ارائه موافقت اصولی، این گروه، شش ماه فرصت دارد با اپراتورهای موبایل به توافق برسند و در مرحله بعد پروانه صادر می شود.
 
عمیدیان با اشاره به اینکه اپراتور مجازی در زمان کوتاهی شروع بکار می کند، گفت: از 51 متقاضی، به هر تعدادی که امتیاز حد نصاب را کسب کنند، موافقت اصولی داده می شود.
 
وی در عین حال با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی محدودیتی در تعداد اپراتورهای مجازی ندارد، خاطرنشان کرد: تعداد بیشتر مساوی است با رقابت بیشتر که مطلوب است اما کسب تمام شرایط کار دشواری است و به نظر نمی رسد تعداد زیادی قادر باشند تا آخرین مرحله و کسب توافق با اپراتور پیش بروند.
 
عمیدیان انگیزه دولت را از طرح اپراتور مجازی، تولید محتوا و خدمات جدید عنوان کرد و گفت: با صدور پروانه برای اپراتورها زمینه های جدیدی برای تولید و تبادل محتوا فراهم می شود که به افزایش رقابت و همچنین افزایش سهم اپراتورهای دارای شبکه خواهد شد که این موضوع می تواند برای اپراتورها هم جذاب باشد و رویکرد مثبت اپراتورها را به همراه داشته باشد.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: هر شرکتی که نوآوری کند و خدمت جدیدتری داشته باشد شانس توافق و موفقیت بالاتری هم خواهد داشت.
 
عمیدیان با اشاره به هفته دولت و صدور هفت پروانه FCP در این هفته، گفت: پروانه Servco هم در حال بررسی است و درصورت تکمیل مدارک به زودی نخستین پروانه آن صادر می شود.
وی با تاکید بر نقش پروانه های صادره سازمان در امر اشتغالزائی، اظهار داشت : به عنوان مثال تاکنون یک پروانه مراکز تماس صادر شده و چندین تقاضا هم در حال پیگیری است و می تواند با رویکردی که در آن به شهرهای کوچک شده است به این امر کمک شایانی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.