تبلت

تلفن همراه

گوشی

September 3, 2015
8:47 پنجشنبه، 12ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73083

با IFA 2015: معرفی گوشی‌ها و تبلت‌های جدید لنوو در نمایشگاه IFA 2015

پس از سونی، نوبت به شرکت لنوو رسید تا در نمایشگاه IFA 2015 از جدیدترین محصولات دیجیتالی‌اش پرده‌برداری کند.
 
پس از سونی، نوبت به شرکت لنوو رسید تا در نمایشگاه IFA 2015 از جدیدترین محصولات دیجیتالی‌اش پرده‌برداری کند.
 
لنوو ابتدا از تعدادی گوشی عجیب رونمایی کرد. اولین مدل که PHAB نام دارد، از صفحه‌نمایشی ۶.۹۸ اینچی با دقت HD 720p و فناوری IPS استفاده می‌کند. تراشه‌ای نامشخص از شرکت کوالکام (احتمالا اسنپ‌دراگون ۴۱۰ یا ۴۱۲) در کنار یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری‌ای با ظرفیت ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعت، از دیگر مشخصات این گوشی (تبلت؟) به حساب می‌آیند. برای عکاسی هم، لنوو دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. با پشتیبانی از دو سیم‌کارت، می‌توان PHAB را رقیب مستقیم ایسوس Fonepad دانست.
 
اما برای مدل پیشرفته‌تر که PHAB Plus نام دارد، لنوو از بدنه‌ای تماما فلزی استفاده کرده است. صفحه‌نمایش کمی کوچک‌تر شده و به ۶.۸ اینچ رسیده ولی در عوض دقت آن به Full HD 1080p ارتقا یافته است. تراشه‌ی PHAB Plus، مدل رده میانی اسنپ‌دارگون ۶۱۵ است که در کنار ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، قدرت پردازش مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همانند PHAB، مدل PHAB Plus از دو دوربین اصلی و سلفی ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. تمامی این سخت‌افزار توسط یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌شود.
 
هر دو گوشی به طور پیش‌فرض از اندروید ۵.۰ استفاده می‌کنند و از نیمه‌ی چهارم سال جاری میلادی با قیمت‌های ۱۷۹ و ۲۹۹ (برای مدل‌های PHAB و PHAB Plus)، وارد بازار خواهند شد.
 
پس از سری PHAB نوبت به معرفی دو مدل Vibe P1 و Vibe P1m شد. سری P، معمولا گوشی‌هایی رده میانی با باتری‌های بسیار قدرتمند هستند و P1 و P1m هم از همین روند پیروی می‌کنند. برای P1 که مدل برتر این دو محسوب می‌شود، لنوو صفحه‌نمایشی ۵.۵ اینچی IPS با دقت Full HD 1080p، تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۱۵، دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی، ۲ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک حسگر اثرانگشت را در بدنه‌ای تماما فلزی قرار داده و سطح خارجی آن را به لایه‌ای شیشه‌ای مزین کرده است. اما نکته‌ی اصلی این گوشی، باتری بسیار قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند تا ۳ روز کامل شارژدهی کند. P1 در رنگ‌های نقره‌ای و نوک مدادی عرضه خواهد شد.
 
P1m که مدل ارزان‌تر P1 است، از صفحه‌ای ۵ اینچی با دقت HD 720p در کنار تراشه‌ی ۶۴ بیتی مدیاتک MT6735P، دو گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربینی ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که توسط یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌شود. این گوشی از روکش نانوی شرکت P2i استفاده می‌کند که آن را در مقابل نفوذ مایعات مقاوم کرده است. P1m در رنگ‌های مشکلی و سفید و از اواخر سال جاری میلادی با قیمت ۱۵۹ دلار، وارد بازار خواهد شد.
 
اما جالب‌ترین گوشی لنوو، در اواخر این کنفرانس معرفی شد. لنوو «وایب اس۱» (Vibe S1) اولین گوشی جهان است که از دو دوربین سلفی در بالای صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. دوربین سلفی اصلی، از حسگری ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند ولی در کنار آن، دوربین سلفی ثانویه‌ی ۲ مگاپیکسلی هم قرار گرفته است که برای کاربر امکان اضافه کردن افکت‌های تصویری بسیار جالبی را فراهم می‌کند. از مهم‌ترین این افکت‌ها می‌توان به اضافه کردن عمق میدان (تار کردن تصویر پس‌زمینه) و حتی تعویض تصویر پس‌زمینه، اشاره کرد.
 
به جز این دو دوربین، وایب S1 یک گوشی رده میانی است صفحه‌نمایشی ۵ اینچی با دقت Full HD، پردازنده‌ی ۸ هشت هسته‌ای مدیاتک، ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی، از مشخصات اصلی این گوشی محسوب می‌شوند. وایب S1 با قیمت ۲۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.