اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تحلیل بازار

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری

September 4, 2015
14:12 جمعه، 13ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73120

کاربران فعال WhatsApp در هر ماه 900 میلیون نفر شد

سرویس پیام‌رسان اینترنتی WhatsApp که یکی از زیرمجموعه‌های فیس‌بوک محسوب می‌شود همچنان در حال افزایش محبوبیت‌های خود نزد کاربران جهانی است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کاربران جهانی از ابزار اینترنتی WhatsApp برای ارسال متن، عکس، تصویر و … به صورت رایگان استفاده می‌کنند و آخرین گزارش رسمی منتشر شده نشان می‌دهد تعداد کاربران فعال این سرویس در هر ماه از 900 میلیون نفر هم فراتر رفته است.

«جان کورِن» مدیرعامل شرکت WhatsApp با انتشار مطلبی در صفحه اختصاصی خود روی شبکه اجتماعی فیس‌بوک توضیح داد که تعداد کاربران فعال ماهانه این ابزار اجتماعی از 900 میلیون نفر هم فراتر رفته است.

این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که یک سال قبل WhatsApp در هر ماه تنها 100 میلیون کاربر فعال داشت و آپریل امسال اعلام شد تعداد آنها به 800 میلیون نفر رسیده ‌است. فیس‌بوک توضیح داد میزان افزایش تعداد کاربران این ابزار اجتماعی ظرف 12 ماه گذشته 50 درصد بوده است.

از زمانی که فیس‌بوک WhatsApp را به قیمت 19 میلیارد دلار خرید میزان ارزش کلی و تعداد کاربران آن به میزان قابل ملاحظه افزایش یافت. این بزرگترین واگذاری در تاریخ فعالیت دره سیلیکون بود. در ابتدای سال این سرویس 700 میلیون مشترک داشت که این رقم بیشتر از 600 میلیون مشترک در آگوست 2014 محاسبه شد.

در حالی که تعداد کاربران ماهانه WhatsApp به بیش از 900 میلیون نفر رسید، فیس‌بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان تعداد مشترکان فعال خود در هر ماه را از 1.44 میلیارد نفر هم فراتر برده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.