اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

رگولاتوری

September 5, 2015
13:15 شنبه، 14ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73127

رگولاتور: اپراتورهای وایمکس ملزم به ارائه TD-LTE شدند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای وایمکس ملزم به ارائه تکنولوژی وایمکس پیشرفته مبتنی بر فناوری TD-LTE شدند.
 
 
علی اصغر عمیدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بر مبنای نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نیز آنالیز مشکلات فعلی سرویس اینترنت پرسرعت وایمکس، با ارتقا پروانه این خدمات به تکنولوژی وایمکس پیشرفته موافقت کرد.
 
وی با بیان اینکه این تکنولوژی را ارتقا داده ایم تا مشکل مشترکان وایمکس حل شود، افزود: برای آنکه به کیفیت مطلوب در ارائه اینترنت پرسرعت با فناوری وایمکس برسیم باید اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات شبکه خود را ارتقا دهند.
 
عمیدیان با اشاره به نظارت صورت گرفته بر روی ارائه این خدمات از سوی چهار اپراتور وایمکس در کشور خاطرنشان کرد: با ارتقا این شبکه به تکنولوژی TD-LTE  کیفیت سرویس وایمکس برای مشترکان افزایش می یابد.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه اپراتورهای فعلی وایمکس باید از این سازمان مجوز ارتقا شبکه دریافت کنند، افزود: هم اکنون دو اپراتور ایرانسل و مبین نت نسبت به دریافت مجوز اقدام کرده اند و دو اپراتور دیگر نیز درخواست ارتقا این سرویس را داده اند که به زودی مجوز جدید نیز به این اپراتورها ارائه خواهد شد و بر اساس این پروانه ملزم به ارتقا شبکه خود بر مبنای تکنولوژی وایمکس پیشرفته می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.